NA. EYROS quartz. Tsjonge wat slecht.

Ik zie hier de basis voor een mooie MOD. Je zou bijvoorbeeld een ‘diepte investering’ kunnen doen van 10 keer (!) de aanschafwaarde en een leuke wijzerplaat kunnen kopen en er in zetten. Wordt dan een apart en exclusief voor jou horloge (of het eerste horloge voor een neefje). Zeker als je net begint met MODs is dit ideaal. Mocht het mis gaan dan is de schade minder dan een euro. Ik heb enthousiaste mensen gezien die beginnen met een Seiko van 400 euro en dan de mist in gaan. Een wijzerplaat is natuurlijk maar het begin. Andere wijzers, een andere en betere band of bracelet enzovoorts kan allemaal.

Mocht ‘sleutelen’ aan horloges nou niet je ding zijn dan is dit misschien ook een aardig experiment waard om wat feitelijke informatie over langlevendheid te krijgen. Je leest en hoort vaak dat dergelijke uurwerken maar een paar dagen/weken leven. Mijn voorspelling is dat als je om de paar jaar er een nieuwe batterij in zet dat het uurwerk zo’n 15 tot 20 jaar meegaat.

Tijd is kostbaar en niet te koop, dit is een typisch een gevalletje van verloren tijd… (of tijd teveel :wink:)

Typisch HF en je kunt er de klok op gelijkzetten.
Iedere keer het advies om het beschikbare budget eens flink op te rekken…

2 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Waarom zou je dit doen? Wat is het nut hiervan? Tsjonge jonge hier heb ik geen goed woord voor over

1 like

Trouwens, als je hem straks weg gooit.
Stuur dan even dat batterijtje deze kant op, mn gshock is stervende momenteel😛

Zeg dan niets…

2 likes

Wat een commentaar op iemand die een goedkoop horloge uit China laat komen zeg. Horloges zijn sowieso niet bepaald een primaire levensbehoefte dus het aanschaffen ervan is per definitie een nodeloze belasting van het milieu. Wordt het ineens wel okee als het ding €25,- kostte en uit Japan komt? Of €5000,- uit Zwitserland? Beetje schijnheilig allemaal.

5 likes