NA: Farer Markham II World Timer

Het is alweer een tijdje geleden (zeker één maand!) dat ik een serieuze horloge heb gekocht. Serieus ja, want mijn CasiOak is erg leuk maar behoort niet tot mijn serieuze horloges.

Ik heb een Tissot Seastar 1000, Omega Speedmaster en een Tudor Black Bay Bronze. Erg mooie horloges maar allemaal wat ‘neutraal’. Ze knallen er niet uit. En dat is logisch, want een zeer opvallend horloge is niet echt mijn ding.

Maar aan de andere kant vind ik dat wel jammer want er valt vaak wel veel te bewonderen als er ook daadwerkelijk meer te zien is. Dus ben ik op zoek gegaan naar iets anders en dat eruit springt zonder echt op te vallen. Dus de Hublot Big Bang Unico Titanium Chronograph Rainbow vielt niet alleen vanwege budgetaire redenen af :blush:

En het mag best wel wat complicaties hebben. Die maken een horloge vaak boeiend zonder dat het broodnodig moet opvallen. Een chronograph? Die heb ik al. Een datum? Dat is te gewoon. Een GMT? Interessant! Een world timer? Wat is dat nou weer? Dus op onderzoek!

Elk merk heeft (vast) wel een world timer maar ze liggen altijd weggestopt, ergens achterin de vitrine, of sterker nog; in de lade. Jammer want het is natuurlijk een erg bruikbare en ook weer nutteloze functie!

En toen zag ik Farer. Echt Brits design. Mooie prijs en prima kwaliteit. Dat moet het worden! De Farer Markham II World Timer. De wijzerplaat heeft genoeg details om lang naar te staren. De wereldkaart is prachtig en draait mee met de tijd. En met het juiste licht zie je zelfs de lengte- en breedtegraden er bovenop liggen. Daar omheen zie je een mooi wit patroontje, die verandert afhankelijk van het lichtinval. De indices zijn wel wat saai maar tonen wel kwaliteit omdat ze opgelegd zijn i.p.v. geprint. De lume is erg beperkt waardoor de stijl een heel klein beetje neigt naar een dresswatch. En dan komt de ring met alle wereldsteden (en soms zoiets als Samoa). Ik heb de oude versie met Paris erop, niet Bienne (Zwitserland) en dat vind ik er beter bij passen. Dit is een horloge waarbij de wereld centraal staat en niet de geboorteplaats.

Er is ook een datum aanwezig. Alhoewel deze bij mij vierkant uitgegraveerd is. Zonde want rond (zoals in de nieuwe versie) past veel beter bij het design. Het horlogebandje is gemaakt van een zeer stevig leer. Hetzelfde leer dat Hermès gebruikt voor haar tassen.

Ik ben dus erg blij met het horloge :smiley: Ga ik de world timer functie vaak gebruiken? Waarschijnlijk niet. Want bijvoorbeeld in de zomertijd is het met sommige landen helemaal niet accuraat! Maar het is wel gaaf en daar doen we het voor!

En nu de fotobomb.

ps. tips om betere foto’s te maken altijd welkom!

54 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Leuk horloge, geniet ervan :+1:

1 like

leuk beschreven, kan je wel volgen in je keuze. Hoe meer je kijkt, hoe meer je ook ziet. Mooi ding. Geniet ervan!

1 like

Mijn beste,

Een “Wereldse” aanwinst.:globe_with_meridians:
Proficiat!!
Ik wens je er een kosmopolitische tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Veel plezier ervan.

1 like

Gaaf, gefeliciteerd!

1 like

Leuke NA en goed geschreven, Farer maakt echt leuke horloges waarvan dit er 1 is.
Feliciteer je dan ook met deze world timer, verdomd handig toch om te weten hoelaat het in Dubai is :wink:. Wens je veel draagplezier met deze mooie/leuke Farer :+1: :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst, geniet ervan! Toffe wijzerplaat :ok_hand:

1 like

Fraai horloge :+1:

1 like

En ik wordt inderdaad niet meer bezweet wakker met de vraag hoe laat het in Tokyo nu is. :rofl:

1 like

Mooie vondst. Erg leuk om naar de kijken telkens weer anders😉

1 like

Gefeliciteerd met de mooie Farer. Veel plezier ermee.

1 like

Leuk , gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met je Farer! :pray::hugs:

1 like

Frisse kleurrijke Farer. Gelukgewenst!

1 like

Neutraal is je NA in ieder geval niet. Mooi hoor. Geniet ervan!

1 like

Leuke aanwinst en veel draagplezier gewenst.

1 like

Geniet ervan, een mooi horloge!

3 likes

Ook een hele mooie versie!
Eigenlijk hebben alle versies wel hun eigen schoonheid :grin: