NA + first review Meccaniche Veneziane

Goedemorgen,

Een tijdje terug kreeg ik de melding dat ik een jaar actief was op het horlogeforum en toen besefte ik dat ik behalve een voorstel topic (Voorstellen vanuit het zonnige Sicilië) en af en toe wat reacties al een jaar lang geen nieuw horloge heb gekocht. Dit komt omdat ik dit jaar ga trouwen in Italië en eigenlijk al het geld daarvoor apart gezet moet worden. Onder het mom van af en toe moet je ook iets voor jezelf kopen ben ik toch gaan rond zoeken naar een nieuw betaalbaar mechanisch horloge, via het urhforum en foto’s van @HudsonSaul en @MK1 ben ik terecht gekomen bij het merk: Meccaniche Veneziane: http://www.meccanicheveneziane.it/, het merk Meccaniche Venezia, wordt ik de buurt van Venetie gemaakt en de onderdelen zoals de horlogeband en houten horloge doos komen uit Italië.

Mijn interesse ging voornamelijk uit naar de Nereide Rubino met de rode insert, maar deze was helaas niet leverbaar.

Na contact met Meccaniche Veneziane heb ik uiteindelijk de Nereide Ardese besteld en er zal een rode insert nageleverd worden zodat ik die zelf kan vervangen. Aangezien dit mijn eerste review is heb ik niet echt een idee wat ik allemaal zou moeten vertellen dus begin maar even met wat informatie over het horloge en wat eigen gemaakte foto’s.

Case: Ø42 mm, 316L Stainless Steel, Brush Finish
Movement: Cal. MV044 automatic(Base Miyota-Citizen 821A
Jewels: 21 jewels
Winding: auto (anti-clockwise) & manual
Accuracy: -20 ~ +40 s/ day
Power reserve: 40 hrs
Glass: Antireflective Domed Sapphire Glass
Water resistant: 20ATM
Lume: Swiss Superluminova®
Strap: Real vintage leather Made in Italy

Na de betaling heb ik direct een tracking code gekregen en binnen 3 dagen was het horloge geleverd. Het horloge wordt geleverd in een houten doos:

De inhoud bestaat uit het horloge met een horlogeband van leer en van rubber, garantiekaart en een korte handleiding:

Ik vind het horloge een mooie uitstraling hebben, en de afwerking van het horloge is van erg hoge kwaliteit. Ik draag het horloge eigenlijk alleen met de band van leer, omdat dit toch het vintage gevoel geeft. Ik ben benieuwd hoe het horloge er uit gaat zien met de rode insert, maar voorlopig ben ik erg blij met hoe het horloge er nu uitziet.

Al met al ben ik erg blij met mijn horloge en denk dat de kwaliteit / prijsverhouding prima in orde is. Hierbij nog een paar foto’s van het net, aangezien ik niet de beste fotograaf ben :slight_smile:

Bedankt voor het lezen, en hopelijk kan ik na de bruiloft weer wat vaker horloge’s kopen :smiley:

20 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze “niet alledaagse” klok!!
Ziet er formidabel uit!!
Mooie horlogebandjes ook, passen er prima bij!!
Ik wens je er veel plezier mee!!

Voorts wens ik je een amoureuse tijd!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

4 likes

Gefeliciteerd en ook alvast met de Italiaanse vooruitzichten. :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd, gave klok en een mooi vooruitzicht in Italië.:+1:

1 like

Dankje allemaal :slight_smile: nog 2 maandjes :sunglasses:

Toffe klok. Gave vooruitzichten.
Ga je trouwen met een echte Italiaanse Bella, of heb je alleen voor de locatie gekozen?

1 like

Mooi klokje; van harte gefeliciteerd ! En fantastische vooruitzichten in Italië! :relaxed:

Die klokjes zien er goed uit trouwens. Ik vind de dress modellen erg mooi en ben weer in de verleiding…:grin:

1 like

Een Siciliaanse schone, dus ook een klassieke Siciliaanse bruiloft :slight_smile:

2 likes

Heb daar ook nog naar gekeken als cadeau voor mijn vader. Misschien in de toekomst

1 like

Haha, drie dagen feest dat bol staat van de tradities. Mooi vooruitzicht.

2 likes

Netjes! Veel draagplezier toegewenst met de Meccaniche Venziane en gefeliciteerd met je aankomende bruiloft :+1:

1 like

7 likes

Hij is prachtig mooi! Ik wil er NU eentje hebben! :grin: :joy:

Jij hebt zaken met ze gedaan, dus misschien weet je het antwoord op mijn vragen:

• geven ze nog iets van korting?

• kan je de bandkleur kiezen? (die optie kon ik op hun site niet vinden) ik zou b.v. de dresser met witte plaat en die wat bruin/roder gekleurde lederen band erbij willen hebben.

Ze zijn wel erg mooi vind ik! :+1: :relaxed: Met zo’n cadeau voor je schoonvader zou je daar goede sier maken… en dat kan je maar beter doen daar op Sicilië…:grin: Anders wordt het ‘enkele reis’ Corleone … en niemand heeft ooit meer iets van JDRebel vernomen… :stuck_out_tongue_winking_eye: :relaxed:

2 likes

Ik zou geen noord-Italiaanse klok aan een zuid-Italiaan schenken.

2 likes

Oeps…:grin: Daar zou je weleens heel erg gelijk in kunnen hebben! :smile:

Prive berichtje gestuurd

1 like

Gaaf horloge van een interessant merk. Ook .in i gereserveerd heb je gewekt… :wink:
Leuke review! Geniet er van.
Gr.Wander

2 likes

Gaaf horloge! Veel plezier ermee…🖒😊

1 like

Dat is best een mooi klokje gefeliciteerd met deze aanwinst .

1 like

1 like