NA: Fleurige kleurige Rado balboa's

In het binnengevallen pakketje zaten 3 rado’s die ons echt de ogen uitstaken: de oranje balboa, de rode balboa breithorn en de blue tiger. De rode en de oranje balboa’s zijn vandaag aan de beurt gekomen gezien we dan toch moeten wachten op de parts voor de open liggende seiko LM

Eerst de oranje want die moet de pols sieren wanneer Oranje speelt. Hij loopt half om half, de kroon werkt niet, je kan de datum niet instellen en het uur ook niet. Op de foto hierboven zie je ook dat de datum niet juist versprongen is en half in - half uit het datumvenstertje staat. Er zit een eta 2783 in. Uiteen die nest en alles de pot in:

hij liep niet omdat de schroeven van de automaatmodule losgetrild waren en eentje was in het werk terecht gekomen
De kroon kon je niet bedienen omdat de hebel uit de insparing van het schuifrondsel geschoten was, daar heb ik een foto van

alles in de pot

opbouw raderwerk

opbouw wijzer-, opwind- en datumwerk

balansmontage en tussentijdse timing

automaatmodule

wijzerplaat en wijzers en die wijzers dat zijn pareltjes, ze zijn textured, echt nog nooit zo mooi afgewerkt gezien. Ook het roterende ankertje is in oranje afgewerkt net als het rado opschrift en de V van balboa is dan geheel in lijn met de achterzijde van de kast en de kroon zilverkleurig gehouden. Het zit hem in de details en die zijn bij dit horloge echt geweldig

Nu kan alles de kast in en gaan we naar het eindresultaat

eindtiming en de coole oranje balboa om de pols

Om de pols

En toen vonden we dat ook ineens die rode maar klaargemaakt moest worden, dus proces een keertje herhalen. In de rode zit een eta 2824 en die loopt gewoon niet.

Alles uiteen en al snel werd de fout van het niet lopen gevonden: gebroken rubis. En nu kan je dat laten zitten en smeren en het ding zal dan wel weer lopen, maar goed zoiets laat je niet zitten. de brug is vervangen, gezien we ze liggen hadden, niet moe maken aan rubis plaatsen :wink: Omdat de tap van het rad aangetast was, is later in het proces ook het rad mee vervangen.

Alles in de pot

Montage incablocs en veer

Opbouw raderwerk

Opbouw wijzer-, opwind- en datumwerk

Balans erin en automaatmodule erop bouwen

Wijzerplaat en wijzers monteren

Alles de kast in en eindresultaat

eindtiming

om de pols

Tot slot de 2 supercoole kleurige en fleurige Rado Balboa’s tezamen

Hoe cool zijn die nu wel niet in die knotsgekke kleurtjes. Echte sieraden aan de pols.

Zoveel te meer rado’s op de werktafel passeren, zoveel te leuker we ze vinden. Elke Rado heeft zijn eigen bijzonderheid en gekkigheid zonder voorgaande, weergaloze horloges.

!Rado we love Rado!

That’s all folks tot een volgende keer maar weer

40 likes

Waanzinnig cool!
Vakmanschap :ok_hand:

1 like

Toffe dingen; en mooi opgeknapt nu; veel plezier ermee :+1:

1 like

Super vette horloges!

1 like

Wat een vakmanschap heel mooi geworden wens jullie heel veel draagplezier met deze mooie Rado’s
:+1:

1 like

Haa, deze zijn stoer!

1 like

Begrijp er niks van , het is voor me echt hocus pocus …
Maar tis echt pure vakmanschap :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Wat een prachtige aanwinst!!
En wat een knappe restauratie!!
Man man man, je kan er wat van l.:ok_hand:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

1823? Ah zie dat je het hebt aangepast
Maakt niet uit, mooi werk geleverd. Deze zijn voor mij teveel bling. Je hebt wel gelijk: de plaat en afwerking van de oranje is schitterend :star_struck:

1 like

Mooi , zeer mooi , gefeliciteerd

1 like

Zo ontzettend leuk om te volgen. Ook deze keer weer!

Ongelooflijk die creativiteit bij Rado. Waanzinnige modellen en kleuren :+1:

1 like

:nerd_face: :man_mechanic: :star_struck:Gaaf :+1: :clap: :clap:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Leuke exemplaren, ziet er goed uit!

1 like

Top! En in super staat ook. Ik heb er ook al naar veel geloerd maar blijkbaar is de kast (of toch een deel ervan?) van een of ander speciaal composietmateriaal dat wel eens durft splijten/breken, en als ik een haarscheurtje zie op een foto haak ik maar rap af. Ongelofelijk in wat voor perfecte staat deze zijn, ook van de glazen, daar heb ik ook altijd schrik voor. Genoeg acryl liggen maar die facetglazen… :sweat_smile:

1 like

ja idd, heb het al voor gehad dat ik dacht het is een kras en toen bleek het een scheur te zijn en een scheur wordt al gauw een breuk. Dat heb je met tungsten kasten, heel hard maar eens een scheurtje erin dan is het oppassen geblazen en je ziet - ik zie in elk geval niet altijd of het een kras of het begin van een breuk is op foto

de oranje was in perfecte staat, de rode niet maar die is al bij al behoorlijk goed gekomen. de rode was mechanisch ook rampzalig. Na een paar uurtjes inlopen zijn die zijn amplitudes horizontaal bijgetrokken bij de oranje evenwel niet, de DD is niet bijgetrokken, dus die balans moet er nog eens uit om die tap een beetje op te ronden zodat ook bij de oranje de amplitudes horizontaal dichter bij mekaar komen te liggen en zo blijf je bezig :wink:

ik heb ook geen facetglazen dus als ze echt lelijk bekrast zijn vervang ik door een vlakke saffier als ik hem heb en in het andere geval door plexi.

we zijn er blij mee en echt die rode was niet perfect hoor esthetische maar een beetje poets en polijstwerk heeft het flink verbeterd. Op die rode hoorde origineel zo ook een rode band, misschien ooit kom ik hem wel eens tegen :slight_smile:

Het is echt de bedoeling dat die rado’s klaar zijn op me verjaardag in september, aangevuld met de helft van de andere troep die hier nog ligt. Ik wil mezelf 2 volle rado displays geven die gewoon klaar zijn om gedragen te worden en een overzichtelijke projectenbak die minder onoverkomelijk is dan nu. Dus de 2 voor morgen - 1tje zonder issues en 1tje met dikke issues - liggen al gereed :joy: :joy: :joy:

1 like

Wow heel knap! En wat een gedetailleerde post :star_struck:!

1 like

Supergaaf weer! :star_struck:

1 like

:clap:

1 like

Mooi verhaal , en die Rado kan je volgens mij vanuit de ruimte zien :star2:

1 like

Deze Rado’s zijn erg fraaie sieraden,onder velen lijkt het me toppertjes tezijn …van harte met het prachtige resultaat ! :ok_hand:

1 like