NA: Fleuss

Een Spinnaker dus…bij gebrek aan beschikbaarheid van iets van mijn shortlist, werd ik op Instagram regelmatig geconfronteerd met verschillende Spinnaker modellen. Enkele modellen zagen er eigenlijk best wel leuk uit.

Het merk Spinnacker is in 1917 opgericht door de Gustav Spinnacker. In de jaren 50 werd het merk hernoemd naar het huidige Spinnaker. Tijdens de quartz crisis ging het bedrijf bijna ten onder maar door goed hierop te anticiperen hebben ze dit toch redelijk goed dooorstaan. Zie voor meer info: http://www.spinnaker.com/history.html

Onzin natuurlijk, Spinnaker bestaat pas een paar jaar en ze maken goedkope horloges.
Mijn keuze viel op de Fleuss. Dit kwam vooral door de shiny bezel i.c.m. met de grove plaat en deze kleurstelling:

De specs.
Uurwerk: Seiko NH35
Diameter: 43mm
Hoogte: 13.25mm
Lug2lug: 40mm
Lume: C3
Bezel: Acrylic
Crystal: Sapphire
Crown: Screw-down
WR: 150m
Korrel plaat: 40 :wink:

Het horloge kost 285 usd maar met de code ABW30 gaat hier nog eens 30% af en dan wordt het toch wel een scherpe prijs voor wat je ervoor krijgt.

Na het openmaken van het Spinnaker doosje bleek er gelukkig geen teleurstelling te volgen. Het horloge zag er in real life nog steeds best leuk uit. Na het testen of alles goed werkte meteen maar wat foto’s er van gemaakt en daarna om de pols.

Het blijkt toch wel een leuk horloge te zijn en dat komt met name door hoe de plaat er in verschillende lichtinvallen eruit ziet maar ook door de shiny bezel en de kleurstelling van het geheel. Het horloge is best goed gebouwd voor een budget horloge. Hier wat detailfoto’s:

Je merkt echter wel dat het een budget horloge is. De afwerking is niet overal even netjes. B.v. de lume van de 1 uur marker is minder egaal aangebracht dan de rest en de bezel centreert niet helemaal goed.
Spinnaker QC schijnt niet altijd top te zijn.
Daarentegen heeft de bezel een goede klik en weinig speling. Ook is de schroefkroon prima en de kast goed afgewerkt.
Al met al ben ik eigenlijk wel erg blij met deze frisse verschijning, zeker voor die prijs :grinning::+1:

Dan nog wat meer foto’s:

Op de pols:

En de lumeshot:

28 likes

Leuk geschreven! Wellicht handig om ook Spinnaker in de titel te vermelden? Dan kunnen mensen het makkelijker terugvinden met de zoekfunctie?

De ruw ogende wijzerplaat en de gladde bezel ogen goed!

1 like

Goed verhaal en horloge. :+1:

1 like

Ziet er inderdaad leuk uit. Met Fifty Fathoms bezel. Geniet ervan!

1 like

Doe ik later wel…eerst even degenen shockeren die door de misschien sjieke naam haute horology verwachten :rofl:
De zoekfunctie vindt dit topic goed hoor :blush:

2 likes

Mijn beste,

Ziet er fantastisch uit!!
Een vleugje vintage, sportief en een “er goed bij passende” kleurrijke band!!
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Voor het budget een leuk horloge. Afgezien van de 1u index, ziet hij er -althans op fotos- zeker niet budget uit.
Ook mooi dat beide crystals van saffier zijn in plaats van gehard mineraal. Veel plezier er van!

Een lug 2 lug < diameter. Klopt dat wel? Misschien 50mm?

Ik vind hem wel mooi.
Gefeliciteerd.

1 like

Oops, my bad. Inderdaad moet dat 50mm zijn. Dank voor het opmerken!

Nice! Lugs zijn ook geborsteld. Mooi :+1::ok_hand:

1 like

Gaaf hoor :+1::grinning:

1 like