NA Flieger chronograaf

Dit is een aanwinst van de 2e release. Info over de 1ste release lees je hieronder in de link:

Sinds de 1ste release deze chronograaf regelmatig online bekeken. Durfde, toen nog onbekend met het merk Timex, niet direct toe te slaan. Toen ik overtuigd was, bleek de day-date en de chronograaf beide uitverkocht.

Eens gekeken op Chrono24 bleken ze aangeboden te worden voor bespottelijk hoge prijzen. Ook is er dit jaar al eens de day-date versie aangeboden in het blauwe gedeelte hier op HF. Scherpe prijs, maar te lang getwijfeld.

Vorige maand zag ik de tweede release voorbij komen. Ondanks dat ik nog op zoek was naar een tweede chronograaf en naar een Flieger, toch nog even getwijfeld.

Er staat nog zoveel op de wishlist; Nomos, Hanhart, Squale, Circula, Echo Neutra, etc. Daarnaast zijn er nog veel modellen van Tudor en Longines waar mijn hart sneller van gaat kloppen.

Afgelopen donderdag zag ik dat de Timex pan am chronograaf op Ormoda in de aanbieding was. Een Flieger :white_check_mark: Een chronograaf :white_check_mark:
Ondertussen ben ik bekend met de prijs/kwaliteit verhouding van Timex, dus twijfel weg.

De blauwe wijzerplaat heeft de doorslag gegeven. Vandaag bezorgd, dus lekker snel.

Ik ben er blij mee. Leuke quartz chrono voor erbij. Ik mag nu posten in het Flieger Friday topic :grin:

De maat is fors met 42mm, mijn grootste horloge in de collectie, dus dat is wennen. Het bandje is lelijk dankzij de pan am knopen, dus die zal vervangen moeten worden. Wordt wellicht een doel voor komende WatchTime.

Ik bezit nu drie totaal verschillende modellen van Timex

38 likes

Ja. Die blauwe plaat is prachtig. Mooi horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Wederom een geslaagde aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd! Ziet er goed uit. Gaaf horloge.

1 like

Dank je Ad. De blauwe wijzerplaat speelt erg mooi met het licht

1 like

Dank je Coenraad. Geslaagde aanwinst is het voor nu zeker. In deze prijsklasse is Timex echt cool :sunglasses:

1 like

Dank je Jozeph. Past mooi in het thema chrono Saturday :grin:

1 like

Mooi horloge en een prachtige kleur.

1 like

Gefeliciteerd, Arjen! Stoere aanwinst. Blauw is al snel verleidelijk. Vind de blauwe lining van de strap wel mooi. Eens met de knopen. Formaat en lay-out zorgen voor plenty presence. Nieuwe bandje zoeken is geen straf. Veel plezier met Timex nr. 3. Benieuwd wat je volgende stap op je wenslijstje wordt :slight_smile:

1 like

Thanx Peter. Ik hoop voorlopig de hand op de knip te houden. Een volgende aanschaf zal hoogstwaarschijnlijk toch weer een Tudor of Longines zijn, maar daar moet ik langer voor sparen :grin:

1 like

Dank voor het compliment

Heel leuke Timex, veel draagplezier gewenst :+1:

1 like

Verstandig. Ik doe met je mee. Al heb ik nog een NA te plaatsen…

1 like

Dank je Dan. Ik heb respect voor jouw strakke discipline met twee horloges tegelijkertijd. Gelukkig is mijn horloge kist nog niet vol :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Hahaha, ja en je kan altijd nog een grotere kist kopen :wink:

1 like

Proficiat , een hele mooie Timex. Veel plezier met dit prachtige horloge!!:watch:

1 like

Hele fraaie flieger Arjen :airplane::+1:

En ik vind eerlijk gezegd het bandje met de “Pan Am knopen” goed bij het horloge passen. Zonder dat ik iets kan zeggen over de kwaliteit natuurlijk.

Je hebt nu voor bijna elke dag een horloge :sunglasses: Wat draag je op woensdagen?

1 like

Tof horloge! Gefeliciteerd en veel draagplezier!

1 like

Voor wat er op je wensenlijstje staat ben je bijzonder goed geslaagd :ok_hand:t3:
Fijne tijd samen🤩

1 like

Zit nu op 13 horloges en de kist biedt plek voor 18. Merk nu al dat sommige horloges nauwelijks draagtijd krijgen. Alleen af en toe kriebelt het weer om wat toe te voegen. Er is ook zoveel leuks en moois

1 like