NA: Florijn 1

Op mijn 37ste verjaardag lid geworden van dit forum, - zo’n 9 weken geleden was dat - en toen ging het héél rap met de verslaving. Daar kom ik in een andere topic wel op terug (rondom de hele collectie hier thuis). Wat een lol kun je hebben met deze hobby en wat gaat er een wereld voor je open!

Zo kende ik twee maanden geleden het fenomeen micro-brand totaal niet, had meer plakmerken thuis in de veronderstelling dat die merken dus wel goede horloges voor het geld leverden. Nu weet ik wel beter!

Zo had ik eerder een topic aangemaakt waarin ik de wens voor een horloge met een inner bezel had aangegeven. Heel veel toffe tips én pogingen (vooral via WatchUSeek) later kwam ik via het blauwe gedeelte van het forum terecht bij Hans (@hhe) voor een super mooie Dan Henry 1970. Leuk contact, mooie horloge en dus snelle aankoop!

Maar tijdens het ophalen van de Dan Henry liet Hans plotseling wat vallen, namelijk dat hij zelf ook ooit één horloge op de markt had gezet; Florijn.

Ik kende het merk totaal niet en kreeg een vluchtige blik op de Florijn om zijn pols tijdens de aankoop van de Dan Henry. Bleef toch hangen, ook al had Hans aangegeven dat de hele lijn van Florijn inmiddels uitverkocht was.

En dan ga je lezen, zie je de mooie foto’s online én lees je ervaringen van forumleden. Dan gaat het groeien he :star_struck:

https://www.blessthisstuff.com/stuff/wear/watches/florijn-watch/

Eigenlijk zonder verwachting Hans een berichtje gestuurd dat ik stiekem een beetje verliefd ben geworden op de Florijn 1 en dat ik had gewild dat ik het merk veel eerder had ontdekt. Mooie afsluiter, zou je denken. Maar nee hoor, Hans duikt n.a.v. mijn berichtje toch zijn kluis in en vist een gloednieuwe laatste Florijn 1 doosje met inhoud eruit! Die mocht ik dus vandaag ophalen, wat een feest! Op de NATO, want summer is coming aldus Hans en hij heeft groot gelijk, het is een directe match!

En zo heb je plots een klatser van een duiker waar er wereldwijd slechts 100 (per model) van gemaakt zijn. Dat was dus wel een topic waard, toch?! Dacht het wel :smiley:

39 likes

Ongelofelijk mooi horloge, zeker voor dat geld.
Begrijp dat je er blij mee bent :+1::slight_smile:

2 likes

Onder andere jouw ervaringen destijds hebben me verleid Jur, zei tegen Hans zelfs gekscherend hoe het komt dat de Florijn nooit als HFLE is uitgekomen :face_with_raised_eyebrow: :smiley:

2 likes

Stoer ding :ok_hand:

1 like

Op en top zomerhorloge!!! Alleen die datumloep…ik vind dat altijd jammer.

1 like

Blijft een geweldig mooi horloge.

Heb hem zelf 2 keer gehad en toch weer verkocht… :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:.

Nu nog spijt van… Maar ja keuzes…

Geniet ervan :+1:t2:

2 likes

Heel erg gaaf! Verfrissende verschijning, bijzondere bezel en lekkere kleurtjes. Enjoy!

1 like

Mooi man. Veel plezier ermee.

1 like

Mooi ding. Maar die cyclops! :face_with_monocle::stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Misschien heeft Hans er nog 1 liggen??
Je kan het altijd vragen🙃

1 like

Er staat er al een tijdje een op Marktplaats.

Bij @Fp_watches zo te zien.

1 like

Die staat niet bij mij. Andere Floris denk ik…

3 likes

Oh, sorry! Ik dacht FP Watches en Fp_watches, niet te missen :grimacing:.

1 like

Maakt niet uit😄

Ik moet zeggen, ik vind m bij dit model echt goed passen! Ook fijn dat er een zwarte datumplaat gebruikt is!

Smaken verschillen en misschien is het de verliefdheid momenteel, maar vind m echt goed passen bij dit model :star_struck:

Hahaha nee heb je… Ja kun je net als ik wellicht krijgen, toch Hans @hhe??

Ben op het moment aan het sparen voor nog maar 1 horloge. Maar bedankt voor de tip.

Ooit komt er wel weer eentje :wink:

2 likes

Leuk dat je er blij mee bent. Gunde je hem ook. Ze zijn echt op. Nog 2 over voor evt garantie, maar tot op heden niet nodig gehad. Ik bewaar ze nu voor het nageslacht…

4 likes

Mooie aanwinsten! Enjoy!

1 like