NA 'Follow the hype' Swatch/Blancpain FF

Ik ben gevallen voor de hype…

Als eigenaar van een Omega Speedmaster eerder zelf natuurlijk ook interesse gehad in de MoonSwatch, 2x winkel in Rotterdam bezocht en tijdens weekendje Parijs ook 3 winkels ingelopen…Maar nooit de kleur gevonden die ik graag zou willen hebben. En nooit behoefte gehad om écht verder op zoek te gaan of tweedehands te kopen. Moet zeggen dat de versies met ‘gouden’ secondewijzer nu wel weer een kriebel geven…

Maar dit gaat over de NA, een Swatch/Blancpain FF:

Vriend van me liep afgelopen zaterdag in Changhai en daar lag deze, heb hem zojuist mogen ontvangen en meteen om de pols gedaan:

Was zelf niet meteen verliefd op foto’s die ik eerder online zag, maar moet zeggen dat hij ‘om de pols’ leuker is dan dat ik had verwacht!

In de stal nu:

• Omega Speedmaster 3572.50 ‘Hesalite Sandwitch’
  • Rolex 16013 voor de vrouw

Maar stiekem draag ik 80% van de tijd één van m’n G-shock ga-2100’s. Heb verschillende kleuren, echt een top horloge en eigenlijk best verliefd geworden op dat model. Lekker pretentie- en zorgeloos.

Eerste ‘gevoel’ met de Swatch/Blancpain Fifty Fathoms om de pols is goed. Heb subtiele polsomvang, formaat voelt goed. Zelf met NATO wat een horloge toch vaak ‘bulky’ kan maken. Gekocht als ‘gimmick’ met idee dat wanneer hij niet zou bevallen ik er hier wel iemand blij mee zou kunnen maken, maar dit is toch wel een blijvertje.

Extra leuk dat specifiek deze versie GEEN cijfers heeft bij uurmarkeringen (heeft originele klassieker ook niet) en natuurlijk het ‘NO RADIATION’ rondje onder op de plaat, dit is enige model waar dat echt op deze manier is toegepast. Leuke knipoog naar het horloge waarop het geinspireerd is.

Door ongunstige wisselkoers, of misschien hogere prijs van horloge in China heb ik wel wat boven NL retailprijs betaald voor deze ‘impulsaankoop’, creditcardafschrijving bij vriend van me was € 420,17.

30 likes

Gewoon een leuke NA! Zelf twijfel ik vanwege het feit dat mijn Moonswatch vooral in de horlogedoos blijft liggen.

Ik heb 1 Casioak Metal case met een AliExpress FKM bandje erop en die zit ook 80% vd tijd om de pols.

Jammer dat Swatch Rotterdam ze niet verkoopt, ik kom nooit in Amsterdam dus weinig kans ze in het echt te bekijken en passen.

Heel leuke uitvoering :+1: veel draagplezier gewenst.

Hele fraaie NA!
Gefeliciteerd :partying_face:

Mijn beste,

Proficiat met deze sympathieke aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Proficiat! Een echt ‘goed humeur’ horloge :smiley:

Waar?

1 like

Geen idee welke winkel SWATCH specifiek…

Dit was het uitzicht vanuit de winkel:

En dit is afgestempelde garantiebewijs:

1 like

Leuke vrolijke kleur, gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst!

Reacties thuis zijn niet enthousiast, ze vinden het maar een lelijk horloge…

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik zo’n kleurrijk horloge wellicht ook iets te ‘jeugdig’ vind voor om mijn pols. De liefde was voor mij dus maar van korte duur 🫣

Schaam me een beetje voor de overmoedige ‘NA’ post hier op het forum…Zal hem éérst hier op forum aanbieden, gun hem graag voor kostprijs aan iemand die hem beter kan waarderen dan dat ik dat doe.

6 likes

Het waren een paar fantastische uren :grinning_face_with_smiling_eyes: Schaam je vooral niet, ik zie het meer als enthousiasme :ok_hand:t2:

1 like

Blij dat we nog blij kunnen zijn haha

Blijdschap van korte duur :man_shrugging:t3:
Gelukkig kun je er vast iemand anders mee blij maken. NA van korte duur :grin:

Dat was een erg korte liefde. Maar je raakt hem hier wel kwijt, dus niks verloren.

Gezien de prijs moet het toch kunnen? Of is het het principe dat er geen sambal bij was gezien hij uit shanghai kwam? :stuck_out_tongue:

Gelukkig iemand anders blij kunnen maken met het horloge! Zelfs al om de pols van nieuwe eigenaar…Het kan héél snel gaan :wink:

Het waren dus welgeteld een paar enorm leuke uren samen voor mij…Ach al doende leert men.

Zal volgende keer uitkijken als ik uit enthousiasme een NA post opmaak. Liefde bleek van heeeeel korte duur

2 likes