Ik schrijf de laatste tijd niet zoveel NA’s, ik ben ook “redelijk” tevreden met wat ik nu in de collectie heb, voor zover flipperitis het toelaat. Er is in ieder geval wat rust in de tent.
Toch komt er soms weer iets voorbij waarvan je denkt: Ha, lekker niet zo mainstream, onbekend en, eh wasdattan?
Nu hebben we bij ons op het dorp een modezaak, ik mag natuurlijk geen reclame maken, maar die hebben het aangedurfd om als enige in de wijde omtrek een merk als Meistersinger in hun winkel te introduceren. Echt voor erbij. Geen juwelier dus, maar ze verkopen het merk als statement bij hun kostuums (eh, sorry, PAKKEN) en naar ik begreep is dat best een aardige combinatie. Niet dat nu ineens het halve dorp met een Meistersinger loopt, maar dat terzijde.
Enfin, ik ging voor een nieuw pak. En zijdelings kwamen we aan de praat over horloges.
Zo werd tussen neus en lippen gemeld dat ze net “de” nieuwste uitvoering van Meistersinger in koningblauw binnen hadden.
Nu is Meistersinger en koningsblauw een rekbaar begrip. Dus ik moest bij de verkoper even wat door vragen en die vroeg veiligheidshalve even assistentie van de eigenaar van de winkel. We kennen elkaar overigens want ik kom er al jaren, maar op horlogegebied hebben we eigenlijk nooit echt iets gedeeld, maar hij blijkt ook een fervent liefhebber te zijn.
Al pratend duurde het niet heel lang, of naast de Cappuccino lag ineens dit op tafel:
De GS had ik natuurlijk af gedaan. 't Is maar dat jullie het weten en zijn JLC Reverso had ik overigens even om de pols.
Goed, ik ben/was toch nog steeds wat zoekende naar een (voor mij althans) ideale allrounder.
Maar ik was stomverbaasd dat uitgerekend Meistersinger dit weet te bewerkstelligen met deze nieuwe Unomat.
De mooie, maar voor mijn polsen totaal niet geschikte Neo op de foto viel overigens direct al af.
Wel had ik de nodige scepsis tegenover Meistersingers die wat sportiever zijn en soms daardoor nét de plank misslaan.
Maar goed, ik had een pakketje als deze met een Meistersinger / Einzeiger niet zien aankomen die:
- een waterdichtheid van 300m heeft - check
- beschikt over een schroefkroon - check
- curved en ontspiegeld saffer heeft - check
- antimagnetisch is - check
- Lume (en goeie ook!) heeft - check
- niet bedoeld is als duiker (afgaande op de de MS CEO) maar waar je zonder problemen mee kunt zwemmen - check
- een relatief fors datumveld heeft in de juiste kleur - check
- Een Red Dot Design award heeft gewonnen - check
- én nog eens een jubilee band heeft ook - check
- en ondanks zijn 43mm verrassend comfortabel op de pols ligt - check.
oh ja, en hij is ook verrassend goed afleesbaar - nog een check.
Uiteraard had ik na introductie vorig jaar vluchtig wel wat reviews gelezen, maar deze kleurstelling zat daar nooit bij. Dit is dus inderdaad een nieuwe en hele verse ster aan het Meistersingerfirmament.
Helemaal geslaagd en zoals jullie begrijpen was ik verkocht en hij is prachtig!
Ik moet zeggen dat ik de afgelopen paar weken naar kantoor, casual, onder een pak, maar ook gewoon even tijdens een weekje cursus voor het eerst een Einzeiger heb getroffen waarbij ik na een paar dagen niet het gevoel had van: nu even niet, ik wil gewoon even de tijd aflezen.
Los nog van het feit om in het donker de tijd bij voldoende benadering goed te kunnen zien.
Het is voor mij echt de verrassing van het jaar. Wat een ontzettend fijn horloge!
Om verder geen tekstvervuiling te laten optreden hierbij de foto’s, speciaal ook voor @Meistersinger.
Eerst maar eens de blauwnuances:
De solide en goed afgewerkte band. Alles sluit ook overal goed aan. Massieve endlinks en geen gekke kieren en naden bij de kast.
Robuuste crowngoards en goed afgewerkte kroon.
En Lume!
En natuurlijk gewoon prettig om de pols, zowel buiten:
als binnen:
Best wel een hele paar beetjes blij mee
Samenvattend:
The good
Een mooie en super afgewerkte allrounder die het predikaat beach-to-boardroom wat mij betreft mag hebben. Verrassend comfortabel.
The bad
Tot op heden nog niets kunnen vinden, eerlijk gezegd.
The ugly
Elke schakel is 8mm en er zijn geen halve schakels. Nu is dat bij een jubileeband niet zo heel erg én ik heb er geen last van, maar kan me voorstellen dat het voor sommige mensen lastiger is.
Bedankt voor het lezen weer.