Al tijden kijk ik met een scheef oog naar de 556 lijn van Sinn. Zowel de a als i variant vind ik beeldig en de rode secondewijzer vind ik op zich ook een leuk detail. Maar die maat van 38.5mm … voor iemand met polsen waar een olifant trots op zou zijn is dat niet erg groot en als 't dan ook nog eens kleiner lijkt wordt 't geen goede match. Passen is ook niet een optie, want de enige 2 officiele dealers zitten beide aan de verkeerde kant van 't land voor me.
Af en toe komt er een voorbij in 't blauw en steeds als ik denk dat ik toch maar moet reageren, heeft een ander forumlid 't voor de neus weggekaapt. Niet een grote ramp, want ik had me voorgenomen wat rustiger aan te gaan doen. Totdat deze recentelijk voorbij kwam. Ik mocht langskomen om 'm te passen en er werden extra foto’s opgestuurd met deze 556A naast andere bekende grotere horloges om te zien dat 't echt niet heel erg klein viel.
Een afspraak was snel gemaakt al kwam daar nog een storm doorheen waaien. Gelukkig was die mild genoeg om een uurtje doorheen te rijden om de Sinn 556 A dan om de pols te zien. En jep, het is een prachtig horloge! Na een bak koffie en een gezellig gesprek (over horloges, uiteraard), ging ik huiswaarts met deze schoonheid. Nu heb ik het hele weekend om weersinnwekkend flauwe woordgrappen te maken.
Heb ook vaak over een 556 nagedacht, heb een beetje dezelfde zorg als jij over de polsmaat (19cm hier – vond Hamilton khaki te klein dragen). Weet je toevallig jouw polsmaat?
En als je meer foto’s hebt hoe die draagt, altijd welkom.