NA Formex 39 space gold

Nieuw horloge deze week mogen ontvangen.
Was eigenlijk niet op zoek naar een Formex, altijd wel leuk gevonden en interessant, maar door omstandigheden een paar weken geleden een formex kunnen passen ergens. en was zo verbaasd over hoe deze rond de pols zat, de afwerking, etc. ik was echt onder de indruk voor het bedrag dat ze maar vragen. dus deze dan maar eens besteld en is binnen gekomen deze week :slight_smile:

Mijn eerste indrukken na een paar dagen.
Afwerking top, de dial vindt ik geweldig mooi en in de zon reflecteert hij super. hij voelt super aangenaam om te dragen. met dat de lugs naar beneden curven, heb je niet zo een platte plaat op je pols liggen. de 39mm is perfect.
De movement is vrij standaard, maar verwacht ook geen in house caliber op dit prijspunt. voor mij hoeft de open caseback niet in dit geval, er is niet veel te zien. heb dan liever closed met een mooi design op. maar is ok, zie de onderkant niet vaak. voor mij iets minder, maar kan ik mee leven is de crown, hij geeft niet een goede grip voor mij en is wat stug, klikt niet altijd met goed gevoel.

Maar wat ik echt geweldig vindt is de bracelet. deze zit super goed, en mooi omdat hij geen clasp heeft. en de micro adjust is perfect. met het warme weer de afgelopen dagen, goed kunnen gebruiken. gewoon een kleine trek geven en hij geeft een paar extra milimeter. ik ken niet veel bracelets op dit prijspunt die zo goed zijn.

ook leuk is de lume die wat blauw is en mooie combo met het space gold.

Ben echt wel onder de indruk van deze, en blij dat ik hem kan dragen.

53 likes

Erg mooi…:+1:

1 like

Toffe aanwinst :ok_hand:t2: veel draagplezier gewenst.

1 like

Mooi. Veel plezier ermee.

1 like

Tof ding he? Zelfs met een standaard COSC gecertificeerd uurwerk :wink:

Kroon is wellicht exemplarisch, ik herken dat gevoel niet. Ik zag op andere foto’s hier dat de plaatsing van Swiss Made anders is, geen idee waarom dat is, nieuwere uitvoering wellicht?

1 like

Gefeliciteerd, leuke uitvoering! :sunglasses:
Kroon herken ik helemaal; eigenlijk net te klein, niet lekker vast te pakken door gebrek aan reliëf, opwinden voelt gewoon niet zo lekker als op andere horloges. Is voor mij ook het minpunt aan verder een 9/10 horloge.

2 likes

mooie aanwinst, geniet ervan :+1:t2:

1 like

mooi design,
draag hem met plezier

1 like

Mooi hoor, en snap je standpunt wat betreft de band echt helemaal, ziet er geweldig uit. Geniet ervan!

1 like

Groetjes!

Ik herken dat van de kroon wel, niet de allerfijnste actie ooit.
En nice, heb je de v2 van de bracelet. Die van mij zit op v1, heb ik wel een extentie beschikbaar, maar niet zo idioot nice als op de v2.

Sowieso is de space gold een kunststukje van techniek.

2 likes

ik ben niet zeker, want heb geen oudere versie van formex om de pols ooit gehad, maar denk dat dit de V2 versie is. met micro adjust aan beide kanten van de clasp. het is in ieder geval super simpel en kan gewoon gedaan worden terwijl het horloge rond de pols blijft.

Ja. Het is een keer stilletjes veranderd. Dat is de v2. (De huidige versie)

Ik kan overigens de bandjes en de bijbehorende sluiting van formex ook warm aanbevelen.

1 like

Weet 1 van jullie toevallig waar het verschil in wijzerplaat vandaan komt?

1 like

Gefeliciteerd met je mooie NA

1 like

Mooi horloge, veel draag plezier

1 like

Proficiat

1 like

Geweldig

1 like

Mijn beste,

Een magnifieke aanwinst!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Tof ding! Gefeliciteerd

1 like

Fraaie klok, ziet er chique en toch robuust uit.

1 like