NA - Formex DS2100 Diver

Het begon weer te kriebelen. Jullie kennen het vast allemaal (of toch velen onder jullie). Een “vaste” verzameling met keepers (voorlopig dan toch; stuk voor stuk prachtige dingen), maar toch weer zin in iets anders, iets nieuws. En geen zin om iets te verkopen.

Nu, een aantal van jullie kennen me, ik heb al veel gehad, heel veel… Op een bepaald moment geraak je wat uitgekeken op de courante ontwerpen. Want, laten we eerlijk zijn, de meeste duikers en chronos trekken toch allemaal wat op elkaar (als je het aan m’n vrouw vraagt dan zijn het allemaal dezelfde :joy:).

Enter Formex. Een merk waar ik voordien nog nooit van gehoord had (staat voor Forme Extrême), maar plots tegenkwam op facebook groep “affordable divers”. Klikte dus eens door naar de website, en m’n oog viel op de Diver. Ik geef toe, niet het meest subtiele horloge, maar wel volledig uniek qua ontwerp en ik vind ‘m persoonlijk zeer stoer ogen. Het is geen horloge dat van veel klasse getuigt, maar het heeft wel een zeer hoog ‘f*ck you, I won’t do what you tell me’ gehalte :grinning: Ondanks de uitgebreide ridicule die ik kreeg van mede-horloge verslaafden, kon ik hem toch maar niet uit het hoofd zetten.

Dus, toch maar eens contact opgenomen met de klantendienst. Kortingen vielen niet te scoren, de prijzen zijn vast… Jammer… Het was ook de laatste op stock. Dus, zoals het een goeie impulsieveling betaamt, dan maar eentje voor de volle mep gekocht.

Die kwam dan eerder deze dag binnen:

Eerste indruk: een stevig uit de kluiten gewassen horloge met prachtige titanium band en een unieke geveerde kast die dus naar boven kan veren op de pols. Er zit ook een prachtige blauwe wijzerplaat op, en blauw is echt m’n kleur.

Nadelen zijn er ook; de afwerking is minder dan ik gewoon ben, maar uiteraard gaat het hier om een horloge met “maar” een nieuwprijs van €775 dus vergelijkingen met Omegas en Rolexen gaan niet echt op. Hij heeft wel tonnen “wrist presence”, en het is echt iets aparts. Krijg er m’n hoofd niet echt rondgewikkeld.

Het ding heeft een serienummer in de 200, veel zijn er dus blijkbaar niet van gemaakt. Uniek is het design absoluut, en het oogt ook zeer industrieel en stoer. Ik twijfel nog steeds of ik hem nu ga bijhouden of (gratis) terug sturen. Heb ondertussen al door dat het een zeer controversieel horloge is, ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

15 likes

Heb er ook wel eens naar gekeken. Er zitten best leuke modellen tussen al is deze niet helemaal mijn ding. Wel een lekkere sunburst :sunglasses:
Zelf vind ik deze wel tof, alleen jammer van de datum. Die hadden ze weg mogen laten.

2 likes

Klopt, de datum is een minder ding. En ik heb hem net een kwartier aangehad en de (vlinder) sluiting doet pijn. Da’s echt een afknapper, dus ik vrees dat hij retour gaat.

Dat gezegd zijnde vind ik het wel heel mooie horloges voor het geld. Vooral die titanium band vind ik gewoonweg prachtig.

Het enige dat me wat stoorde was de hoogte van de kast op de pols (ook de voornaamste reden waarom ik die Marathon te koop heb staan), en de afwerking van de kroon. Maar die sluiting is helaas een dealbreaker, want daar ben ik zeer gevoelig aan.

1 like

Mooie BFK wijzers :ok_hand: dat 4-kantige kan me minder bekoren maar een behoorlijk apparaat.

1 like

Ai, dat is minder. Ik vind dat dat voor bijna 800 piek best wel in orde mag zijn eigenlijk.

1 like

Klopt, maar misschien moet ik maar wegblijven van vlindersluitingen. Die liggen namelijk bovenop de band waardoor ze onderin je pols drukken, en daar heb ik in het verleden nog last van gehad…

Had hem nu eventjes aan en was duidelijk vervelend, dus dat gaat enkel maar erger worden ipv beteren :joy:

1 like

Ik ben er ook niet weg van. Kleredingen vind ik het :grin:

1 like

Hier al eens naar gekeken?

1 like

Tja wel een stoer horloge, maar als die niet echt lekker zit is €800,- Een berg geld.
:thinking::thinking::thinking:

1 like

Leuk ding maar ik heb een metalen band nodig…

1 like

Mooi man, ik mag dat wel. Beter dan de zoveelste sub of speedmaster.

3 likes

Mooi horloge !
wel apart