NA - Formex Essence 39mm

Sinds vorige week in het bezit van dit horloge met een groene wijzerplaat. Ik was al enige tijd op zoek naar een zomers en enigszins sportieve klok en heb verschillende horloges de revue laten passeren. Echter bleef ik bij dit model van Formex steken. Toch weer een iets ander gezicht en ontwerp dan wat ik om me heen zie.

De afwerking van de kast en de metalen band is van een hoog niveau (doet niks onder voor mijn Tudor BB 36mm) en draagt ontzettend comfortabel om de pols. De groene wijzerplaat geeft een constant andere dimensie aan het horloge. De klok bezit een Sellita SW200-1 Chrono gecertificeerd uurwerk.

Al met al ben ik er zeer content mee.

49 likes

Leuk man, zit hier ook al een tijdje met een schuin oog naar te loeren. Prima design! :ok_hand:

1 like

Mooi horloge! Die sluiting ziet er wel vreemd uit🤔

2 likes

Komt omdat ik de band door een kleine aanpassing wat ruimer heb gemaakt. Zo ziet het er normaal uit.

2 likes

Gaaf horloge, spookt ook al enige tijd in mijn achterhoofd. Geniet ervan.

1 like

Horloges doen rare dingen met de mensen :slight_smile:

3 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::+1:

Aha vandaar. Absoluut een mooie stalen band ook.

1 like

De stalen band is mooi gepolijst. Is mijn 1e stalenband die ik ook heb gedragen.

Mooie kleur, die 4 hoek schroeven zijn een beetje apart maar hele look is wel gaaf. Doet me een beetje aan de Aqua Terra denken. Gefeliciteerd met de aanwinst :sunglasses:

1 like

Dank je Andrew.

1 like

Daar heeft ie wel wat van weg😉

Gelukkig iedereen zijn eigen smaak​:blush::+1:. Hij is er ook in blauw, wit en grijs.

Heb ook flink zitten te twijfelen tussen blauw en groen. En dacht, laat ik eens gek doen en voor groen kiezen. Nog geen spijt van. Best veelzijdig om met je kleding te combineren. :+1:

:joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze leuke aanwinst.

1 like

Cool horloge! Leuke aanwinst met een mooie plaat. Geniet er van!

1 like

Leuk ding. Gefeliciteerd er mee!

Geen wonder, als je bedenkt dat die kast het liefdeskind van een SBGV245 en een APRO is. :slight_smile: Da’s right up your alley.

Het is een mooie kleur groen. Ik zeg: Houwe zo.

2 likes

Nice! Mooi horloge. Dit was toch dat model met die flexibele achterkant. Merk je daar nog wat van?

Wel balen dat als dit je eerste stalen band is, je er direct een aanpassing op hebt moeten doen.

Veel plezier ermee!

1 like

Very nice!

1 like