NA: Formex Essence Leggera 43

Voor de meeste leden wel herkenbaar… De collectie wisselt dusdanig snel, dat het niet de moeite loont om een NA topic te schrijven. Hoe lang zal hij blijven en zal ik er dan wel een topic voor schrijven? En hoewel ik geen uitspraken meer doe hoe lang iets bij mij zal blijven, vind ik dit horloge wel dusdanig anders/speciaal dat ik de moeite heb genomen.

De Formex Essence Leggera.

Een micro brand met een afwerking waar je ‘u’ tegen zegt.
Kast is van carbon, bezel van ceramiek.
Quick release voor de bandjes.
En een vouwsluiting met micro adjustment.
COSC Zwiters uurwerk met extra versiering… zie foto’s.
En dat allemaal voor 66 gram om de pols.

Had al ergens gelezen dat het uurwerk een soort van zwevend was om extra impact te absorberen. Dat was heel handig voor de vorige eigenaar @daffie die besloot dit in de praktijk vast te stellen. :slight_smile: Nogmaals dank Daffie voor de mooie deal en het nog beter verzenden!

Wat ik niet begreep is dat de hele kast zwevend in de carbon kast hangt en met behulp van veren kan bewegen. Dit draagt ook nog eens bij aan het algehele draagcomfort.
Zie ook dit filmpje waar ze dit uitgebreid uitleggen:

Het horloge is 43mm groot, maar met de 48mm Lug to Lug gelukkig erg draagbaar en komt niet te groot over.

Kortom een horloge waar ik erg blij mee ben en echt weer eens wat anders is. Wilde altijd al eens een horloge met een carbon kast, dacht dat het tzt wel een keer de Doxa zou worden. Het is deze geworden.

Hierbij de plaatjes, fijne zondag allemaal.

En nog een plaatje om de pols:

64 likes

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier :+1:

1 like

Ik ben deze toch ook zeer hard aan het overwegen maar dan met de carbon dial

2 likes

Door @daffie ’s NCAP test gekomen🫣 heeft hij hem in de KIA opgestuurd? Gefeliciteerd net de aanwinst Jur :ok_hand:

2 likes

Hele leuke aanwinst, sympathiek merk en een bijzonder horloge! extra fijn dat forum testpiloot @daffie zijn sela of approval heeft kunnen geven :wink: geniet er van!

2 likes

Graag gedaan…en geniet ervan @Jurk :+1:

Dank voor de glimlach mannen. :laughing:

2 likes

Gaaf en mooie combi met die band erop! :grin: Snap niet dat @daffie deze weg gedaan heeft

2 likes

leuk ding is het!

2 likes

Het gaat snel hier :man_shrugging:t3:
Gefeliciteerd met deze toffe :ok_hand:NA @Jurk

2 likes

Ik heb er ook ernstig naar zitten kijken… ik denk dat ik zelf alleen net iets liever voor de 39mm variant zou gaan… Formex vind ik wel erg cool.

2 likes

Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk :grin:.
Maar fijn dat je deze leuke NA hebt geschreven, was hem natuurlijk al eerder bij @Daffie tegengekomen. Maar natuurlijk gefeliciteerd en wens je veel draagplezier :ok_hand: :+1:.
Natuurlijk blijft deze zeker wel een tijd in je collectie, zou hem ook wel willen. Maar zit nu thuis op het strafbankje, zijn dit jaar nog maar 5 horloges onderweg, dus op naar 2024. Dit jaar niets meer te vertellen thuis, Assie is de BAAS :cry:

2 likes

Gefeliciteerd !
Veel draag plezier.

1 like

Gaaf Jurk!

1 like

Proficiat, mooie Formex.
Veel plezier ermee!!:watch:

1 like

Hele leuke aanwinst, die prachtige band maakt het helemaal af :ok_hand:t2: top !

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Prachtig horloge Jur, nogmaals gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst!

1 like

Gefeliciteerd met deze lichtgewicht topper :+1:

1 like

Gefeliciteerd met de NA. Erg mooi horloge. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met je crashtest-Formex :wink: :+1:.

1 like