NA: Forstner Pilot Ref. F-6B/346

Net binnen. Heel fijn horloge, 36mm hand wound. Van Forstner, makers van horlogebanden normaal gesproken (oa de Komfit die veel gebruikt wordt op de Speedmaster), is dit hun versie van de Mk. 11 Pilot Watch. Maar met de WR van 100m kan 'ie ook prima dienst doen als field watch.

Precies wat ik al een hele tijd wilde: een simpel, klassiek, niet te groot, time-only horloge voor elke dag met goeie WR (100m). Had deze al bijna een jaar op het oog, en nu kreeg ik een code* voor 20% korting, dus ben overstag gegaan.

Lang getwijfeld tussen verschillende, vergelijkbare horloges, oa van Serica (6190) en Baltic (Hermetique) en meer recent de nieuwe M36 van Vertex; die is ook 36mm, maar dan een automaat en 2500 euro (!) ipv 730 euro. En Timefactors heeft ook een versie van dit horloge, van Smiths, maar die zijn moeilijk verkrijgbaar.

(*kortingscode = Pilot20, mocht je ook interesse hebben, je krijgt dan korting op je hele order, dus ook op banden die je erbij bestelt.)

PS: Hier de recensie die me mede overstag heeft doen gaan:

26 likes

Gefeliciteerd met je NA. Veel plezier ermee.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze Vintage tijdgeest!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi. Mooie maat ook. Gefeliciteerd!

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Veel draagplezier

1 like

Gefeliciteerd met je NA.
Mooie maat ook.

1 like

Leuk man!

1 like

Dank allemaal! Draag 'm nu bijna een week elke dag, en hij loopt slechts 1 seconde voor. Da’s beter dan COSC :smiley: :+1:

Leuk horloge, heb je ook een foto van de lume?

Bij deze:

2 likes

Heel toffe NA. Deze kende ik nog niet. Veel draagplezier.

1 like

Dat is niet mis, thx. Heel veel plezier ermee

1 like

Proficiat met de nieuwe aanwinst.

1 like

Nu op een Komfit mesh:

1 like