Hierbij mijn recente NA!
De Fortis B-42 Official Cosmonauts Chronograph
Tevens ook het voorlopige einde van alle aanschaffingen! Door het uitsparen van een dure vakantie en de verkoop van 2 motorfietsen had ik een leuk budget voor 2020 (niet alles maar wel leuk)
Ik ben ontzettend blij geworden van 2e hands pareltjes en zelfs van AliXpress onder de indruk! De honger naar meer was ook niet echt te stillen!
Doordat ik in een wachttijd (de tijd tussen de ene NA en de andere NA) gegrepen ben door de categorie “Space Watches” kwam ik op de Bulova Lunar Pilot (gekocht) en ook op het merk Fortis!! (Omega is me ook bekend)
Na een haast eindeloze zoektocht op google, youtube en Chrono24, toch maar een berichtje gepost in het Fortis topic dat ik op zoek ben naar een 2e hands B-42 OCC.
Na wat advies van “Fortis liefhebbers” per PB was ik sowieso al verkocht Ondertussen was ik ook op de hoogte van de nieuwprijs, ik had namelijk ook al een mail gestuurd naar een Duitse juwelier! Na wat rekenen kwam het er op neer dat ik 700 a 800 euro moest bijbetalen t.o.v. van een 6 tot 12 jaar ouder horloge. Dus dan heb ik een nieuwe in de stickers met 2 jaar garantie… die keuze heeft nog 12 uur geduurd. De concessie was echter dat ik voorlopig geen horloges meer mag kopen omdat het potje letterlijk op is. Van die keuze heb ik nog geen spijt overigens!
Het contact met de Duitse juwelier was super helder, keurige foto’s, genoeg goede recensies op C24 en binnen 24 uur na mijn betaling was het horloge in huis!
Nu dus een nieuwe Fortis om mijn pols die ik net als de Oris Aquis Chronograaf amper durf te dragen omdat ze zo mooi en duur zijn! Dat gaat heus wel veranderen maar de nieuwigheid is voor nu nog fijn!
Het mooiste aan de Fortis vind ik het contrast, en de mooie oranje wijzer(s). Valjoux 7750 onder het deksel, grote kroon, grote pushers, gewoon robuust! En niet te vergeten dat er een historie kleeft aan het merk en het horloge. Deze heeft een verhaal!
Nu de plaatjes: