Beste HF vrienden,
Als liefhebbers van echte toolwatches begon een Fortis weer te kriebelen. Het merk maakt de laatste tijd echt hele gave horloges icm een erg leuke bedrijfsvoering door de nieuwe CEO. De nieuwe space watch, voortzetting van de B-42 is de Novonaut in titanium op mijn radar gekomen.
Toch de knoop doorgehakt en zeker geen spijt!
Het horloge ontvangen en uitgepakt, heb zelf de hybrid strap erbij besteld met titanium buckle om het plaatje compleet te maken, zeer comfortabel!
De afwerking van de titanium stalen band is ook subliem. Details van de wijzerplaat zijn zeer scherp en mooi. De combinatie van mat goud/brons en donkergrijs zwart is een fijne combinatie helemaal icm de titanium kleur van het staal. Wat ik ook erg gaaf vind zijn de uur lume block cijfers.
Het horloge heeft geen springbars maar stalen pins die je in de kast schroeft, dit kon ik makkelijk zelf met de meegeleverde Swiss tool Fortis schroevendraaier.
De kroon schroeft als boter dicht en de bezel klikt perfect met precisie in 60 kliks, het voelt echt super degelijk en goed! De afwerking van de hybrid strap is ook echt heel nice, prijs kwaliteit is er 100%.
Ben er erg blij mee!!
Specs:
Columnwheel chrono door Fortis gereguleerd
200m waterdicht
Saffier
Titanium
Mat ceramische bezel
60 uur powerreserve