NA: Fossil Breaker limited edition (LE1015)

Hallo, ik ben vrij nieuw op het forum, maar lees alle topics met veel plezier!

Zelf heb ik laatst een mooi horloge gekocht.
Het gaat hier om een Fossil Breaker Limited Edition. Mijn vraag aan jullie is wat jullie er van vinden?
Eerst even een kort verhaaltje over dit horloge.
Laatst zat ik te speuren naar een mooi horloge omdat ik net begonnen ben aan een nieuwe baan. Ik zocht dus een leuk cadeautje om mijzelf te verwennen. Na enige tijd zoeken kwam ik bij dit horloge. Ik was meteen verliefd.
Een mooi klassieke duikershorloge(look), met een goed uurwerk onder het staal. Het uurwerk is gemaakt door Miyota, een Japanse uurwerkmaker die beheerd wordt door de Citizen group. In dit horloge zit een zelf windend automatisch Miyota 8215 uurwerk. Wanneer het horloge helemaal is opgeladen gaat het zo’n 40 uur mee.
Dit uurwerk zit in een 316 stainless steel behuizing. De diameter hiervan is 45mm en de dikte zo’n goede 14 mm. Het horlogeglas is gemaakt van een “glare-proofed” kristal, maar niet van saffier. Dit heeft Fossil zo gedaan om kosten te besparen en het horloge voor de consument goedkoper te maken.
Het horloge kan tegen een druk tot 20 atmosfeer, heeft een stevige draaibare ring en is dus geschikt om te duiken (niet te diep :wink:)
Naast het horloge en een stainless steel horlogeband, krijg je ook nog een NATO en zwart silicone bandje geleverd. Dit alles wordt geleverd in een fel oranje waterdichte box.
Nieuwprijs in 2013 was $445, ik heb het horloge gekocht voor precies dezelfde prijs op Ebay. De stickers zaten er nog op en is dus nooit gebruikt door de vorige eigenaar.

Er zijn maar 554 stuks op de markt gebracht, waarvan ik met trots nummer 457 mag dragen.

Hieronder maar 2 foto’s omdat ik niet meer kan plaatsen (nieuw lid horlogeforum)

8 likes

1 like

1 like

4 likes

Welkom Pimms,
Leuke Fossil. Vroeger had ik er ook 1. Je stalen band zit wel verkeerd om gemonteerd. Groetjes!

1 like

Hahahah! Dat dacht ik al, normaal draag ik de sileconenband.

Band beter niet omdraaien, anders zit de gesp niet meer decht onder je pols (denk ik)

Leuk horloge hoor!

1 like