NA + Foto's + mini review, Phoibos Ocean Master PY005B 1000M

Hallo beste HF leden!

Ik wil graag mijn nieuwe aanschaf showen/reviewen, ook omdat het merk wellicht niet heel bekend is.
Daarnaast heb ik er weer wat leuke pics van geschoten en wil ik deze met jullie delen.
Via een youtube review kwam ik bij Phoibos uit, omdat ik een goede beater toolwatch wilde.
Omdat ik weer eens wat anders wilde en verliefd werd op de dail en oranje seconde minutenwijzer is het
de Phoibos Ocean Master geworden.

De dial is echt heel fraai met de blauwe sunburst laat en duidelijke markeringen.
De oranje minutenwijzer vind ik echt heel tof!
Het uurwerk betreft de SII NH35 en is opwindbaar en hackable.
Het horloge heeft saffierglas.

De maten zijn diameter 43mm en 14 mm dik.

Het horloge is 1000m waterdicht, er zit ook een helium release valve op.
De kroon is schroefbaar
Lume is echt prima, geen seiko lume maar zeker niet slecht!
Er is gebruik gemaakt van super luminova C3.

De duikring is niet te los en niet te strak, draait perfect. Er zit weinig tot geen speling op dus top!
Deze is 120 click.

Wat ik ook tof vond is de caseback, ik houd ervan als die lekker dik is en mooi is gegrafeerd.
Daarnaast zijn er solid endlinks.
Het horlogebandje is mooi afgewerkt met dikke solide schakels met niet teveel speling.
De sluiting is ook mooie gefreesd en te vergelijken met die van steinhart.

Er zit 2 jaar garantie op het horloge en ik was uiteindelijk 299 dollar + 56 euro importkosten kwijt.

Gezien de specs een prima prijs en ik ben er erg blij mee!

Hoor graag wat jullie van de foto 's vinden :smiley:

Groet,

Jurgen

31 likes

Mooie foto’s! En het horloge is ook fraai, kende dit merk nog niet

1 like

Mooi horloge (lijkt wellicht ergens wat op de Deep Blue) voor een mooie prijs en mooie foto’s.

Kortom: mooi! :sunglasses:

3 likes

Klopt! alleen die was weer een klap duurder!

1 like

Zelfde kast en bracelet? Of lijkt dat maar zo op het eerste gezicht?

1 like

de deepblue heeft de kroon op 3 uur en de phoibos op 4 uur.
voor de rest hetzelfde qua looks.

maar de kwaliteit van de phoibos is top! voelt echt super solide aan en vind het erg vet dat alles mat en toch shiny is. weer eens wat anders als gepolijst.

Is Phoibos niet dat merk dat een Steinhart OVM ‘homage’ verkocht maar dan kwarts en voor $100? Grappig dat het uitgroeit tot een ‘volwaardig’ homagemerk, ik zie inderdaad duidelijk Deep Blue-inspiratie. Mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Onbekend maakt onbemind!!
Veel draagplezier!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Mooie foto’s! Wat vind je van het niveau van afwerking van de kast?

Het lijkt inderdaad behoorlijk hard op Deep Blue en bij de Protac 1000 was ik toch niet helemaal tevreden met het afwerkingsniveau van de kast. Voor de rest is het wel een verrassend goed horloge voor dat geld.

1 like

Mooie foto’s!

Leuke aanwinst ook, en als hij ook nog eens goedkoper is als de deep blue is het een prima keuze lijkt me.

1 like

Ja afwerking is goed hoor!! Alle schroefdraden ook boterzacht. Verrastte me!

Mooie foto s van een leuke aanwinst gefeliciteerd :thumbsup:

1 like

Mooi horloge! en mooie en duidelijke mini review!
Geniet van deze mooie strakke duiker!

1 like

Mooie klok. Grappig is de gelijkenis tussen de DB en de Phoibos. Zoals @jurgen0411 al zegt zit o.a. de kroon op een andere plek. Grappig is wel om te zien dat ook in de schakels van de bracelet en de lugs bij beide horloges dezelfde vorm zit. Daardoor heb ik wel het gevoel dat je deze gewoon vanuit een Chinese OEM catalogus kunt bestellen waarbij jezelf een logo kiest en een aantal variabelen bepaalt (zoals plaats kroon?). Niks mis mee in dit (prijs)segment. En nogmaals, mooie duikert.

3 likes

Mooi horloge, zeker in deze prijsklasse

1 like

Horloge en foto’s zijn helemaal top.
Veel plezier gewenst van je nieuwe aanwinst.

1 like

Niets mis met zo’n Phoibos…en die kroon schroeft inderdaad een stuk beter dan mijn skx’en😜

2 likes

Top die diver ga ik ook nog halen

1 like

thnx!

6 likes