NA. Fraaie Duitse Bullseye uit de jaren ’50 met mooi automatisch uurwerk

Mooi horloge en mooi verhaal, Lex.

Kleine noot: Durowe heeft ook uurwerkjes naar Japan geleverd, dwz. in licentie laten bouwen door Takano, voor gebruik in hun horloges.

3 likes

Goed leesvoer weer Lex, dank daarvoor.

1 like

Mooi verhaal Lex en de foto’s zijn eveneens prachtig. Waar maak je die mee?

1 like

Charmant klokje Lex.

1 like

Wat een schitterend horloge en een mooie historie.
Deze is zeker goed terechtgekomen.

1 like

Bedankt voor het mooie verhaal!

1 like

Mooi horloge ! Komt dit nou ook van de Rikketik @Lexaf ?

1 like

Bedankt. Zeer interessant stuk! En een erg mooi horloge inderdaad.

1 like

Mooi horloge en erg leuk om te lezen, dank daarvoor!

1 like

Een bijzonder fraaie dresser een "gouden " cadeau geïntroduceerd met een super review…en dus proficiat Lex ! :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Een energiek verhaal, fraaie foto’s en een schitterend horloge!!
Dank voor het delen. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

:heart_eyes:

1 like

LANCO heeft toch een geschiedenis met LANgendorf COmpany… dacht ik ergens gelezen te hebben :thinking:

1 like

Ja maar Laco niet…:roll_eyes:

2 likes

Even reageren op alle complimenten. Leuk dat mijn verhaaltjes zo goed gelezen worden.

Dank je wel Jan en alle andere schouderkloppers. Ik heb met plezier alles uitgeplozen en opgeschreven. Al die gegevens en data en geschiedenis zijn leuk om uit te zoeken en te achterhalen. Het allemaal bij elkaar in een verhaaltje opschrijven en het zo weer eens vast te leggen voor belangstellenden en het nageslacht is nog veel leuker.

Nogmaals mijn dank, Bas.

Dank voor de aanvulling. Interessant om te weten. Het zegt ook iets positiefs over de hoge kwaliteit en goede ontwerp van de Durowe uurwerken dat een merk als Takano zoiets in licentie overneemt. Ik dacht dat Takano toch tot de Japanse Haute horlogerie gerekend mag worden.

Met een al redelijk oude Canon EOS 500D, een lichttentje en twee bouwlampen met 3000 lumen daglicht elk. Nabewerkt (retouche voor stofjes etc, perspectiefcorrectie en kaderen) met een stokoude versie van PaintshopPro (was ooit gratis… en nog steeds werkend in Windows 10). Photoshop is duur en ingewikkeld. In die oude Paintshop zitten een paar unieke correctiefilters die Photoshop niet standaard heeft en die ik niet zou willen missen.

Nee deze was een geschenk van @Basvg. Ik weet eerlijk gezegd niet waar hij 'm vandaan heeft. Komt in princite uit zijn eigen collectie.

Klopt! Laco is Duits en Lanco is Zwitsers. Lanco is een totaal andere manufactuur met ook een interessante geschiedenis. Een hele tijd geleden heb ik daarook wel eens iets over op HF geschreven.

1 like

Die foto’s maken doe je goed. Petje af :cowboy_hat_face:

1 like

Dank je!

Mooi , zeer mooi , gefelicicteerd

1 like

En weer een prachtig horloge en een even prachtige les in de geschiedenis van LACO.
Heerlijk om te lezen!!

Ben nu al benieuwd wat de volgende wordt!!

1 like

Weer wat geleerd en hartelijk dank voor de mondelinge toelichting vandaag :wink: :+1:t3:

1 like