NA: Frankenstein Super Compressor

Petje af hoor! Kun je iets meer uit de doeken doen over het gereedschap dat je hebt gebruikt en waar je dat vandaan hebt gehaald?
Enne: waar heb je je kennis opgedaan om dit te kunnen doen? Youtube?

Tuurlijk, geen probleem.

Ik had zo’n watchmaker setje van AliExpress:

Van cousinsuk (wel een account aanmaken, goed nadenken wat je wil hebben, zodat je maar Ă©Ă©n keer hoeft te bestellen) een dust blower, rodico cleaning putty en dust cover.
R38208_cmyk


D6114_Pic1A_cmyk

Van knivesandtools.nl een diamant slijpsteen,omdat de schroevendraaiers die in dat AliExpress setje zitten bij lange na niet scherp genoeg zijn. Als ik heel eerlijk ben zou ik aanraden ergens (cousinsuk) goede schroevendraaiers en een pincet te kopen, scheelt je een hoop frustratie.
Heb ook de stift die je op lengte moet knippen weer echt gevijld.
ed31f$-eze-lap-ed31f-00

Had zelf al een vergrootglas om mee te werken.

Om de wijzers te plaatsen heb ik de onderkant van een pen vulling gebruikt.
S-7519-600x315
Hier kun je ook een heel apparaat voor kopen, maar leek me overbodig.

Daarnaast kun je nog gebruik maken van tandenstokers, normaal papier

Ik heb dit filmpje wel eens gekeken waarin aardig wat dingen aan bod komen.


Verder spreken dingen best wel voor zich als je er goed naar kijkt. Je moet echt gewoon doen. Voordeel van hoop goedkope meuk uit China, of oude rommel van eBay is dat je niet bang hoeft te zijn dat je echt iets verpest en anders bestel je gewoon weer iets nieuws.

1 like

Wow: een complete beschrijving! Als ik 'ns ga oefenen op dat stukje ‘geduld’ dan zou ik zelf ook een poging kunnen wagen begrijp ik? Nogmaals: echt heel stoer dat je zo je eigen Jean Doedùl hebt samengesteld.

portrait-elegant-retired-man-formalwear-260nw-590358098

1 like

Subliem

1 like

Als ik als echte beta met twee linkerhanden het kan, dan moet iedereen het kunnen. Het is echt een kwestie van durven en doen. “Wie niet waagt blijft altijd maagd!” :wink:

3 likes