Ik zat al bijna een jaar naar de Airain Sous-Marine te kijken ( https://www.airain.com/colab-airain-sous-marine-step-4/ ), omdat ik ook al zo gecharmeerd ben van mijn Squale Sub 39 Arabic.
Ik heb gewoon een voorliefde voor duidelijk leesbare klassieke dials merk ik.
En toen kwam de Wolbrook van SwissToni langs. Ongeveer 3 seconden over moeten nadenken. Een instabuy.
Wat een heerlijk horloge! Zit goed, prima af te lezen en met de Miyota 8315 ook nog eens 60 uur gangreserve. Het meeste van al mijn 20+ automaat horloges.
Zijn er nadelen? Uiteraard:
Om 60 uur gangreserve te krijgen kan je kiezen voor een langzamere frequentie. Deze skindiver loopt dan ook op 21600bph, dus de secondenwijzer loopt niet zo soepel als een 28800bph uurwerk.
Ik geloof best dat sommige mensen de bracelet flimsy zullen vinden. Het is geen luxe bracelet inderdaad. Ik zie graag meer Certina 40mm bracelets met quick slide locks!
Had nog wel een paar tandjes AR bij mogen krijgen. Nu wel af en toe reflectie in het dome glas.
p.s. titel bijna vergeten. Zowel Airain als Wolbrook hebben Franse roots. Wolbrook (Douglas) werd dan wel in Amerika gestart, maar sinds 1955 gebruikte ze de Franse horloge-industrie om prima uurwerken te leveren.
Gefeliciteerd man. Toen fratello een artikel over de Airain doet schreef riep ik nog “Hee! Is dat nou een Wolbrook?”, Maar dat vonden de moderators van fratello blijkbaar niet tof. Ik ben blij dat je deze hebt gekocht: Toffe zijn diver, mooie kleur blauw, mooie klassieke materialen.