NA - Frederique Constant Manufacture Slimline Perpetual Calendar

Tsja, als je ooit aan horloges begint komt je binnen de kortste keren langs de term ‘perpetual calendar’. Sinds ik van het bestaan af weet begin ik bij het aanhoren van een dergelijke complicatie spontaan te kwijlen. Wat leek het mij geweldig om ooit een horloge te hebben die uitgerust was met zo’n prachtige eeuwigdurende kalender. Het was lange tijd enkel dromen; ze waren vaak te duur. Tot dit horloge langs kwam zetten: de Frederique Constant Slimline Perpetual Calendar. En dat niet alleen, er zat ook nog eens een moonphase op! Ik was razendsnel verkocht en kon hem voor het bijbehorende prijskaartje niet laten liggen.

Het betreft dan ook geen ongedragen horloge, maar eentje die al vaak om een pols heeft gezeten. Dit haalt echter niet af van de pracht en praal die dit stuk bezit. Na een gezellig praatje en een introductie tot de functies weer de weg vervolgd, en ik kan mijn ogen er maar niet van af houden. Het horloge heeft een hogere frequentie dan dat ik gewend ben (8 bps t.o.v. 5/6) en dat klinkt (in mijn oren) een stuk meer ‘high-end’.

Nu genoeg getypt, gaat u mee op reis met het uitpakken van deze cornerstone van de collectie:

Eerst het doosje zelf: kent wat schade, maar dat mag de pret niet drukken.

Doosjes in doosjes…

En daar is ie dan!

Toch redelijk mooi zo.

En zo ook nog.

Natuurlijk de doorzichtige caseback niet vergeten.

Kleine close-up.

Het hele pretpakket.

95 likes

Prachtig horloge. Weet niet welke kant het mooiste is, de voorzijde of de achterzijde… Veel plezier ermee.

2 likes

Een mechanische perpetual cal. is in mijn ogen toch wel één van de mooiste complicaties die er bestaat!

gefeliciteerd met een erg mooie aanwinst! :slight_smile:

2 likes

Mooie aanwinst! Ondanks de vele subdials een mooie balans op de wijzerplaat. Veel plezier ermee.

1 like

Prachtig horloge, veel kijkplezier ermee :+1:

1 like

Prachtig!
Zoveel techniek, heerlijke horlogerie.

Maar, hij loopt twee jaar achter / voor! :thinking:
In 2024 is het een Leapyear, daarom hoort het horloge nu op 3 te staan.

3 likes

Gefeliciteerd, prachtig horloge :ok_hand:

1 like

Scherp, zet het direct even goed dadelijk!

1 like

Superchique zo met dat wit/roségoud. :ok_hand:

Proficiat met deze geweldige aanwinst!

1 like

Heel mooi horloge. Evenwicht en rust. Gefeliciteerd!

1 like

Schitterend zeg! Enjoy.

1 like

Mijn beste,

Mooi horloge hoor!!
Proficiat!!

1 like

Schitterend horloge, gefeliciteerd met deze mooie aankoop👍

1 like

Mooi horloge! Ik wens je er veel plezier van!

1 like

Prachtig horloge van een heel mooi merk :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

1 like

Erg mooi, klassiek maar niet saai. Geniet ervan!

1 like

Heel erg mooi, geniet ervan!

1 like

Die eeuwige verleiding, om het zo maar te zeggen. Heel veel draagplezier!

1 like

Heel mooi. Gefeliciteerd ermee.

1 like

Ja FC maakt hele mooie horloges tegen verrassend betaalbare prijzen. Zeker gelet op wat ze bieden. Veel draagplezier ermee!

1 like