NA Frederique Constant met porseleinen wijzerplaat

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie rosé gouden dresser. Ondanks diverse exemplaren was mijn zoektocht nog niet geslaagd.

Afgelopen week ontving ik de Frederique Constant FC-302p4s4. De naam doet denken aan een PlayStation 4 maar het horloge ziet er eerder uit als een ‘oud’ horloge. Echt klassiek. Coin edge bezel, Romeinse cijfers en geen secondewijzer. De dial is het plaatje van dit horloge. Het is een met de hand gemaakte porseleinen wijzerplaat. Op de foto is dit lastig vast te leggen, maar in het echt oogt het erg fraai. Vooral doordat de Romeinse cijfers erop gelakt lijken te zijn. Bij het juiste licht glinsteren de cijfers wat, ondanks dat ze zwart zijn. De wijzers schijnen blauw te zijn, maar zijn dusdanig donker dat ze op mij zwart over komen.

Het horloge heeft een folding clasp in de vorm van het logo van FC. Ik vind dat er wel leuk uit zien.

Diameter is 39mm en hoogte is 8mm. Ideale afmetingen wat mij betreft.

Dit is een limited edition. Er zijn slechts 188 exemplaren van gemaakt dus ik vind dit wel een leuk hebbedingetje. Of dit dan eindelijk de rosé gouden dresser is die langer in mijn verzameling zal blijven weet ik nog niet. De tijd zal het leren, maar een Iwc cal. 89 wil maar niet uit mijn gedachten verdwijnen. :see_no_evil:

Tijd voor de foto’s. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.


44 likes

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd!:heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd! Heel stijlvol

1 like

WoW, 1 van 188! Dat is pas ècht limited. En porselein is schitterend, lijkt weer helemaal terug te komen in de wat duurdere horloges. Seiko heeft ook mooie modellen met emaille platen, geeft een beetje eenzelfde luxe uitstraling.

De sluiting is ook bijzonder in logo vorm. Dat zou overigens niks voor mij zijn: ik vind het mooi, maar zou overal achter blijven hangen vrees ik.

Veel plezier van jouw nieuwe FC.

2 likes

Mooi FC, gefeliciteerd en veel plezier er mee gewenst!

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

1 like

Heel mooi!

1 like

Die ondertekst op de wijzerplaat hadden ze, wat mij betreft, kunnen skippen, maar verder mooie dresser!

3 likes

Gaaf ding hoor! :ok_hand:t2:

1 like

Mooi dat wit met zwarte dial. Logo op de clasp is ook toppie :v:t3:

1 like

Prachtig horloge.
Gefeliciteerd !

1 like

Stijlvol; gefeliciteerd!

1 like

Zeker een prachtige aanwinst :+1:

1 like

Bijzonder, mooie combinatie van materialen!

1 like

dit is gewoon een prachtig horloge :+1:
en gewoon is zeer zwak uitgedrukt :smiley:

1 like

Heel mooi. Porselijn doet het altijd erg goed. Jammer dat je dat niet méér ziet. De zijkanten zijn ook nog in cannelure uitgevoerd zie ik. Een erg geslaagde combi!

1 like

Mooi horloge, fraaie wijzerplaat. Kast doet me denken aan Breguet.
Veel draagplezier !

1 like

Gefeliciteerd! Dit horloge klopt helemaal! Niet alles van FC is top; deze wel.

1 like

Heel chique

1 like