NA: Frederique Constant slimline moonphase

Ik heb onlangs een Frederique Constant Slimline Manufacture Moonphase verworven, en ik wil jullie het verhaal niet onthouden. Het was namelijk mijn eerste aankoop via Catawiki, wat best spannend was en een bijzonder staartje gekregen.
Ik had al tijden een stevig oogje op dit horloge, maar vond het wel een stevige prijs: list was ruim 3000 euro, dus ik had nog steeds de knoop niet doorgehakt.

Sinds een paar maanden had ik Catawiki ontdekt, en op een gegeven moment stond daar dit horloge op, aangeboden door een Duitse juwelier. De biedingen liepen nog niet zo hard, ik bood toen (terwijl de veiling nog 3 dagen liep) 1100 euro (eigenlijk min of meer voor de grap, want dat is natuurlijk een schijntje) en dacht: ik zie wel.
Maar op de dag dat de veiling afliep was het nog steeds het hoogste bod!.. ik was toen op een feestje (bij Porsche, ivm de introductie voor de nieuwe 911, maar dit -totaal- terzijde :smiley:) dus ik kon niet steeds kijken hoe de veiling verliep. Maar op een gegeven moment toch even ingelogd, en tot mijn grote verbazing had ik het winnende bod!
Ik vond dit eigenlijk raar, en mede door een paar slechte ervaringen met Catawiki die ik op HF had gelezen, kreeg ik zo’n onderbuiksgevoel dat dit misschien ergens niet klopte, en ik mijn geld kwijt was…
Maar 4 dagen later werd het horloge keurig bezorgd, met alle juiste toebehoren. Alleen: het liep niet! En het opwinden voelde heel naar zwaar en de rotor zat vast…
Dus ik dacht: lekker dan, daarom heb ik het zo goedkoop gekregen!..

Maar: het horloge zou nieuw zijn, en er zat een niet ingevulde garantie kaart bij.
Ik dacht: weet je wat, ik ga gewoon vragen hoe een AD hier in Nederland mee omgaat.
Tot mijn verbazing: heel positief! Ben naar Ton van Grinsven gegaan (in Den Bosch), met het aankoopbewijs wat ik van Catawiki had uitgeprint vonden ze het aannemelijk dat het inderdaad een nieuw horloge was, en ze hebben het opgestuurd naar Frederique Constant. En 4 weken later kwam het terug, volledig geserviced, en het loopt prachtig! En ik heb alleen 30 euro verzendkosten hoeven te betalen, omdat het horloge niet bij hun was aangeschaft.
Enfin; goed verhaal, lekker kort… :roll_eyes: (volgens mij mijn langste stuk tekst hierop HF)
Dan maar afsluiten met een plaatje:

51 likes

Mooi horloge en voor een mooi prijsje :+1::+1:

En, prachtig! Ook direct een horloge met een persoonlijk verhaal! Gefeliciteerd!

Erg stijlvol horloge!

Erg mooi! En wat een spotprijsje. Hulde voor de service van FC trouwens!

1 like

Gefeliciteerd! Ik zou alleen het bandje iets minder strak afstellen, anders heb je straks een blauwe hand… :wink:

7 likes

Fraai horloge.
Proficiat met je NA.
Veel draagplezier gewenst.

Mooi horloge! Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen. :+1:

Gefeliciteerd, mooi horloge

Hele mooie FC.

:ok_hand:

Gefeliciteerd!

Wel vreemd overigens, dat dit horloge eerst moest worden gerepareerd, terwijl het gaat om een nieuw exemplaar. Tussen af fabriek en aflevering bij jou is er kennelijk wat mis gegaan. Bij de verkoper??

Is het een FC manufacture?

Maar het verhaal eindigt mooi. Met jou kan ik getuigen, dat de service bij FC op orde is.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe FC. Ik koop in ieder geval niet op catawiki, teveel horror verhalen. Keurige service van FC!

Leuk merk btw! Brunott in Rotterdam was er erg over te spreken.

Gaaf man, groeten van z’n kleine Quartz broertje :wink:

3 likes

Dat zal nooit duidelijk worden…

Gezichtsbedrog schat ik… zit toch echt niet zo strak hoor. Maar bedankt voor je tip!

:+1::+1::+1: gefeliciteerd met je NA

Stijlvol. Gefeliciteerd! :+1:

Geweldig verhaal! Gokje gewaagd, nek uit gestoken, en gewonnen. Topper! Heeel mooi horloge bovendien :slight_smile:

1 like

Chique horloge!:ok_hand:

Van harte gefeliciteerd en ik wens je er een heel mooie tijd mee! :+1::slightly_smiling_face:

Geweldig man! Gefeliciteerdđź‘Ť