NA: Frederique Constant Slimline

Mijn eerste NA-tje, van een nmm mooie, klassieke en dunne dresser. Daarnaar was ik eigenlijk al een tijdje op zoek, maar omdat ik o.a. vrij snel ben afgeleid, kwamen er echter allerlei andere horloges in m’n winder en horlogebox terecht :face_with_hand_over_mouth:

Wel kwam steeds meer de Frederique Constant Slimline in beeld, met z’n kasthoogte van 6 mm. Ik twijfelde er alleen wel aan of deze wel om mijn 18,5 cm pols zou staan. Diverse sites gaven als diameter 38,4 mm aan. Toen kwam het horloge van Rob, @Lerobert51, (weer) in beeld. Na contact, weer wat twijfel en na terugkomst uit Oostenrijk nogmaals contact met Rob, gistermiddag de trekker overgehaald en het horloge kon mijn kant op.

Ondanks dat ik bericht had ontvangen dat het pakketje vanavond tussen 17 en 19 uur zou worden bezorgd, stond de bezorger echter vanmiddag even na twaalven al voor m’n deur! :hugs: Ik moest eigenlijk weg, maar ik kon het uiteraard niet laten om het goed verpakte pakketje direct te openen.

Het pakketje…

Een doos…

En nog één…

Ik meet 39 mm kastdiameter en deze past nmm wel goed om m’n polsje

De Citizen Solar, die ik net om de pols had gegespt, heeft dus gelijk plaats moeten maken voor de FC. Wat een fraai horloge zeg! Wel valt me de wat stugge horlogeband op. Door het weinige dragen of het materiaal? Nou wil het toeval dat ik onlangs van Roald, @Rolopalooza, een tweetal mooie 20 mm bandjes heb ontvangen die hier wellicht ook mooi of mooier op zullen staan:

Of weet iemand mooiere alternatieven?

Tot slot nog even een fotootje van vanavond om de dial wat beter weer te geven:

40 likes

Mooi man! Ben benieuwd hoe die tweed band erop staat.

1 like

Staat je goed Marcel! Dat rechterbandje zou ook wel eens een mooie combinatie kunnen zijn. Ik heb zelf wel eens aan een lichtbruine/cognac-kleur gedacht.
Gewoon eens wat uitproberen. Succes!

1 like

Mooi horloge, had hem ook al een paar keer voorbij zien komen.

1 like

Heel erg mooi horloge. :heart_eyes::star_struck:
Ik heb een zwak voor FC en voel trots bij de hollandsche rootz van dit merk. Heb er zelf ook drie waaronder een healey en een (90s) slimline.
Leuk detail, dat ze de secondewijzer tegenwoordig uit de Quartz modellen weglaten.

Zeker even posten in het FC only draadje Marcel

2 likes

Hele mooie aanwinst en een schitterend merk :ok_hand:t2: gefeliciteerd

1 like

Zeer fraai! Ikzelf ben ook een fan van FC en de Slimline is echt heel mooi. Veel draagplezier!

1 like

Heb in m’n voorraadje nog twee kanshebbers gevonden

1 like

Mooie aankoop zeg. Ziet er erg chique uit!

1 like

Mooi, chique model! Gefeliciteerd!

1 like

4 likes

Mooie aanwinst, geniet er van!

1 like

Stijlvol horloge, veel plezier ermee! :ok_hand:

1 like

Die doet zijn naam eer aan.
Mooi hoor :+1:

1 like

Congrats.

1 like

Mooi!!

1 like

Mooi hoor!

1 like

Strak en klassiek, geniet van deze black beauty!

Gefeliciteerd

1 like

Mooi ding :kissing: :ok_hand:
Platte horloges vallen gewoon mooi

1 like

Nog nooit gezien, zo’n bandje, staat hem erg goed! De andere alternatieve bandjes die je toont, lijken me minder te passen bij dit model.

Het is wel een hele mooie ingetogen dresswatch, enjoy!

1 like