Een dag te laat maar vandaag was het zo ver, postnl stond op de stoep met een mooie grote doos.
Alhoewel ik het als investering gekocht heb ben ik toch erg verbaast over de kwaliteit van het horloge.
Hoe is het mogelijk dat het “plastic” g-shock horloge dat ik ken zo solide en zwaar aanvoeld.
Carbon band, saffier glas, verschillende sensoren die een tempratuur verschil per 0,1 Celsius kan meten tot 80 meter onder het wateroppervlak per 10cm.
Een kompas die zo gebouwd is dat die altijd goed wijst zelfs als je op de kop duikt.
Een duiklogboek en nog veel meer opties.
Ongeloofelijk dat dit allemaal in een klokje zit.
En met zijn 53mm is het zeker geen dress watch .
Kortom geweldig om iets in handen ze hebben dat maar zo beperkt is uitgegeven.
Ik weet dat er sommige mensen het er niet mee eens zijn dat ik het niet ga dragen maar toch even wat foto’s om ze jaloers te maken.
Tja, meestal besluit ik mijn “nieuwe aanwinst horloge-complimenten” met woorden, in de trant van:
Geniet er met volle teugen van!!
Laat ik het voor deze keer dan zo formuleren:
“Alles van waarde is weerloos”.
Dus zorg er goed voor!!
Want al oogt deze G-Shock Frogman robuust en welvarend,
de liefde voor een horloge is onbetaalbaar.
Daar kan geen investering tegenop!!
En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.
Aangezien ik een perfectionist ben ben ik hard op zoek gegaan naar een nieuwe box alleen omdat het mes niet heel netjes gelaserd was. Na veel moeite heb ik er nog één kunnen vinden.
Als het mee zit word deze morgen geleverd, mocht het zo zijn dat hiervan het mes wel strak gelaserd is dan houd ik natuurlijk dat set.
Ik heb nog ruim de optie om het set retour te sturen dat ik nu al bezit (binnen 14 dagen na ontvangst).
Maar als er vanuit hier interesse is kan ik ook besluiten om die in het blauwe gedeelte te plaatsen.
Aangezien ze zeer moeilijk te krijgen zijn en maar zeer beperkt wereldwijd zijn uitgegeven ben ik wel van plan er iets aan te verdienen (ik ben gewoon eerlijk).
Maar mocht er interesse zijn vanuit hier dan besluit ik waarschijnlijk (nadat ik het andere set heb ontvangen) deze in het blauwe gedeelte te zetten ver onder de prijzen die ze op chrono24 en ebay vragen.
Zo niet, dan stuur ik het retour of gaat het alsnog op chrono24 of ebay.
Zit nog steeds met deze vraag in m’n hoofd. Is het nu een duikcomputer die verkocht wordt als horloge, of is het stiekem toch een horloge dat ook als duikcomputer kan fungeren?
Gister in de verkoop gezet. Op chrono24 staan ze voor €1500 en er zijn er ook daadwerkelijk al wat verkocht. Ben er qua prijs onder gaan zitten, maar heb natuurlijk nog wel onderhandelruimte nodig. Zelfs bij een juwelier in de regio Twente zijn ze duurder nu.