Al zo ongeveer de volledige anderhalf jaar dat ik op dit forum rondsnuffel, keek ik met een schuin oog naar de G-shock hoek. Ik wist zeker dat er een keer een square zou komen. De vele zwarte squares vond ik allemaal wel veel op elkaar lijken. Een paar keer had ik mijn vinger boven de bestelknop, maar de trekker werd nooit helemaal overgehaald. Even twijfelde ik ook over de volledig metalen modellen die vorig jaar verschenen, maar dat opzichtige, die bling, is het niet voor mij.
Tot ik onlangs de gm5600b 3er op internet voorbij zag komen. Het is de combinatie van de metalen kast en de resinband, de glans en de brush op de kast. De donkergroene en de zwarte kleurencombinatie. Het camouflagepatroon is in fel licht goed te zien, maar is over het algemeen subtiel. Dat maakt het dus een beetje speels zonder wannabe-commando te schreeuwen. Ja deze is het voor mij.
Hij vult bovendien de andere horloges mooi aan, met onder meer een Sarb035, skx009 en Hamilton jazzmaster. Voor krasjes ben ik sowieso niet bang, maar met een G-shock hoef me daar helemaal geen zorgen over te maken.
Ik hou er nog wel een klein probleempje aan over. Ik heb de vierkanten modellen altijd veel fraaier gevonden dan de ronde. Die zijn maar lomp groot. Toch wilde ik er eens een passen bij de juwelier toen ik de gm5600b kocht. De beste man had ook een gst b300sd 1aer liggen, die ik even om mocht doen. Ondanks mijn vrij dunne polsen voelde hij toch goed aan. De band viel vrij goed om de pols en het gewicht stoort me eigenlijk ook niet. Nu vrees ik dus dat er toch nog een keer een rond exemplaar komt. Enige waarvan ik nu zeg dat ik ze echt niet hoef, zijn de ronde plastic modellen.
Oh ja, paar plaatjes