Na wat knutselen stuurde ik de foto’s met resultaat naar @wilfox. Hij motiveerde mij om ook eens wat bij te dragen aan het forum i.p.v. alleen maar consumeren. Daar gaan we dan maar.
Het leven kan raar lopen. Op een dag denk je dat je nooit meer een quartz gaat kopen. Een digitale al helemaal niet! Dan zie je regelmatig G-Shocks voorbij komen. Lelijk dacht ik elke keer. Totdat ik ontdekte dat er ook vierkante zijn! Die klassieke look liet een klein vuurtje ontbranden.
Een aantal weken geleden had ik het opeens in m’n hoofd. Ik moet zo’n vierkante G-Shock hebben. Dan begint het zoeken. Je ziet dat er heel veel verschillen zijn, Europese markt, Japanse Markt, limiteds enz. Ook zag ik af en toe zo’n combi bracelet voorbij komen. Ook super mooi.
Uiteindelijk kom je dan toch op de Japanse G-Shock site terecht. Met autmatische translate functie in Chrome kan je er toch heel wat tijd op spenderen. (Is trouwens ook leuk om de Japanse Toyota website als je interesse hebt in ‘vreemde’ auto’s).
Na al het gezoek kwam ik tot de conclusie:
- vierkant
- mulitband
- solar
- zomerse kleur
Zomerse kleur (wordt al snel wit) blijkt dus lastig te zijn. Tuurlijk kan je op Ebay heel snel zoiets bestellen maar dan ben je al snel 150-160 euro kwijt en dan nog eventuele extra kosten. Moet goedkoper kunnen dacht ik.
Daarom de GW-M5610-1ER bestel. Voor ietsje meer dan 100 euro in huis. Wat een leuk horloge! Heerlijk licht en al die knopjes. Ik voel me weer 11 met m’n Casio.
Maar ik wilde een zomerse G-Shock. Ik dus zoeken naar een witte band en bezel. Gevonden op Ebay, er zijn overigens meer websites die ze verkopen. Vandaag kwam het witte setje binnen vanuit Israël. Ook wel eens leuk om een goed bericht te krijgen uit die hoek van de wereld.
En dan het eindresultaat:
Ik ben er heel erg blij mee!! Helemaal klaar voor de zomer.
Ohja, mocht je nu enthousiast zijn geworden en dit ook willen doen? Let dan op. Niet alle vierkante bezels zijn uitwisselbaar. Ik heb daar een mooi lijstje voor gevonden:
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met eigen G-Shock creaties!