NA: Galo super 200 dark

Al weer een tijdje geleden maakte ik een topic aan genaamd “op zoek naar een zomer beater”. Massaal werd er door u allen gereageerd. De ene na de andere toffe klok kwam voorbij, de ene wat meer mijn smaak als de andere, maar mijn oproep werd met veel enthousiasme ontvangen, waarvoor nogmaals dank.

via verschillende forumleden werd mijn aandacht gevestigd op het merk Galo, en wel op de Galo super 200 met deels groen/blauwe of deels rode bezel. Hij was ietsje boven budget, maar die vintage vibe sprak mij wel erg aan. Of de keuze op de rode of de groen/blauwe variant ging vallen is nooit helemaal duidelijk geworden (ik vond ze allebei mooi) want toen was daar ineens de aankondiging dat Galo een volledig zwarte “dark” variant ging releasen eind mei. De online foto’s/filmpjes zagen er zeer gelikt uit en de eigenschappen kwamen volledig overeen met wat ik zocht (op 2 kleinigheidjes na die ik zo nog benoem)
Ik zocht namelijk:

• zomers
  • automatisch
  • diver, maar niet extreem, moet in ieder geval een plons in het zwembad kunnen hebben
  • niet groter dan 39 of 40 mm

Die 2 kleinigheidjes dan…

1. budget, ik had een budget van rond de 300 euro in gedachte, deze heeft me uiteindelijk iets meer als 400 euro gekost.
  2. wat kleur. Welke kleur…zwart is wat de klok slaat (letterlijk)

Maar toch…hij is wel heel tof. Wat nagedacht, en nog eens wat nagedacht. Mijn lieve vrouw gevraagd…die was überhaupt niet “kei enthousiast” want “waarom heb je er nog 1 nodig. Je hebt al zo’n mooie dure” (Farer black velvet) maar ze zag wel dat ik mn zinnen op iets nieuws had gezet. Met mijn eigen verjaardag en een bevordering op mijn werk in het verschiet was ook de wederhelft akkoord (scheelde haar weer zoeken naar een passend cadeau)

Dus dit moest hem worden…

Met een behoorlijk beperkte oplagen (wereldwijd 320 in de eerste release) heb ik de releasedatum in de kalender gezet en was het wachten aangebroken. Op 29 mei stipt op tijd lukt het me de variant die ik wilde (met de reguliere 3, de luie 3 die op zn rug ligt sprak me iets minder aan) te bestellen.

En gister was het dan zo ver, na dagelijks de track and trace te hebben gestalkt kwam ie binnen. Uiteraard terwijl ik zelf aan het werk was, want zo gaat dat, maar hij is er…

Bedankt voor het lezen en de inspiratie voor de mensen die hebben gereageerd op zijn “gezocht” topic…

Ik ben nog wel op zoek naar een horlogemaker/juwelier die de beads of rice band op maat kan stellen…iemand suggesties in de regio Breda?

En dan nu wat plaatjes… (Ben geen allerbeste fotograaf helaas)

Super degelijk verpakt met alle bells and wisles

66 likes

Top! :ok_hand: Veel draagplezier gewenst!

1 like

Mooi hoor, veel draagplezier! Hoe bevalt de stalen band? Aanrader?

En is er nog iets zichtbaar op het horloge qua limited of enkel de oplage?

1 like

Leuk! Mooi, je overwegingen die uiteindelijk tot aanschaf heeft geleid. Feli!

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Hij is mooi! :grinning::heavy_check_mark::+1:

1 like

Tof horloge! Heel veel plezier ervan:)

1 like

Ik moet de bor band nog af laten stellen, maar hij oogt en voelt zeer degelijk aan. Hij is voor mijn pols behoorlijk lang dus als ik hem nu om doe voelt ie best zwaar, maar er moeten nog aardig wat schakels tussenuit dus dat zal ook reuze mee gaan vallen denk ik

Behalve “first edition” op de achterkant geen andere oplage kenmerken.

Mooi detail op de sluiting, en micro adjust gaatjes

1 like

Mijn beste,

Een ruimhartige aanwinst.
Gefeliciteerd!!
Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Super gaaf deze super200! Mooi dat je zoektocht zo goed geslaagd is. Veel plezier ervan!

1 like

Leuk ding, dit! Veel plezier ervan :+1:t3:

1 like

Dat is een leuke aanwinst. Ik hoop dat je er lang van kan genieten :partying_face:

1 like

Leuk horloge. Bandje inkorten stelt niks voor, juiste tooltje en is zo gepiept.

Ik zou mij eerder opgelaten voelen om online een horloge te bestellen en een plaatselijke juwelier mag dan het bandje inkorten.
Als juwelier zou ik daarvoor bedanken.

1 like

leuke Galo
draag hem met plezier

1 like

Ow serieus… Zo had ik er nog niet over nagedacht. T is toch ook gewoon iets waar ze geld mee verdienen?

1 like

Ik zeg niet dat jij dat niet zou moeten doen, en wellicht helpt een juwelier je graag hoor.
Het is meer mijn idee.

Maar het op maat maken stelt weinig voor, een tool op Bol bestellen en YouTube raadplegen.
Ik ben werkelijk niet handig maar zelfs mij lukt dat. :joy:

1 like

Gaaf ding! Die wijzerplaat lijkt wel alsof er beweging in zit. Heel mooi gedaan. Fijne vakantie ermee gewenst!

1 like

Klopt ja, de wijzerplaat is “oil pressed” volgens Galo…ziet er heel tof uit inderdaad😁

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst veel draagplezier :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!:ok_hand:

1 like