Al weer een tijdje geleden maakte ik een topic aan genaamd “op zoek naar een zomer beater”. Massaal werd er door u allen gereageerd. De ene na de andere toffe klok kwam voorbij, de ene wat meer mijn smaak als de andere, maar mijn oproep werd met veel enthousiasme ontvangen, waarvoor nogmaals dank.
via verschillende forumleden werd mijn aandacht gevestigd op het merk Galo, en wel op de Galo super 200 met deels groen/blauwe of deels rode bezel. Hij was ietsje boven budget, maar die vintage vibe sprak mij wel erg aan. Of de keuze op de rode of de groen/blauwe variant ging vallen is nooit helemaal duidelijk geworden (ik vond ze allebei mooi) want toen was daar ineens de aankondiging dat Galo een volledig zwarte “dark” variant ging releasen eind mei. De online foto’s/filmpjes zagen er zeer gelikt uit en de eigenschappen kwamen volledig overeen met wat ik zocht (op 2 kleinigheidjes na die ik zo nog benoem)
Ik zocht namelijk:
- zomers
- automatisch
- diver, maar niet extreem, moet in ieder geval een plons in het zwembad kunnen hebben
- niet groter dan 39 of 40 mm
Die 2 kleinigheidjes dan…
- budget, ik had een budget van rond de 300 euro in gedachte, deze heeft me uiteindelijk iets meer als 400 euro gekost.
- wat kleur. Welke kleur…zwart is wat de klok slaat (letterlijk)
Maar toch…hij is wel heel tof. Wat nagedacht, en nog eens wat nagedacht. Mijn lieve vrouw gevraagd…die was überhaupt niet “kei enthousiast” want “waarom heb je er nog 1 nodig. Je hebt al zo’n mooie dure” (Farer black velvet) maar ze zag wel dat ik mn zinnen op iets nieuws had gezet. Met mijn eigen verjaardag en een bevordering op mijn werk in het verschiet was ook de wederhelft akkoord (scheelde haar weer zoeken naar een passend cadeau)
Dus dit moest hem worden…
Met een behoorlijk beperkte oplagen (wereldwijd 320 in de eerste release) heb ik de releasedatum in de kalender gezet en was het wachten aangebroken. Op 29 mei stipt op tijd lukt het me de variant die ik wilde (met de reguliere 3, de luie 3 die op zn rug ligt sprak me iets minder aan) te bestellen.
En gister was het dan zo ver, na dagelijks de track and trace te hebben gestalkt kwam ie binnen. Uiteraard terwijl ik zelf aan het werk was, want zo gaat dat, maar hij is er…
Bedankt voor het lezen en de inspiratie voor de mensen die hebben gereageerd op zijn “gezocht” topic…
Ik ben nog wel op zoek naar een horlogemaker/juwelier die de beads of rice band op maat kan stellen…iemand suggesties in de regio Breda?
En dan nu wat plaatjes… (Ben geen allerbeste fotograaf helaas)
Super degelijk verpakt met alle bells and wisles