NA: Garfield zijn Garfield watch! En ook nogeens geJurked!

Tja, daar zit je dan. Maandagavond, iets voor 12’en.

Je draagt je nieuwe horloge, een Seiko. En dat terwijl je in eerdere topics het alleen had over Cartier, Rolex en Omega…

Begin oktober zag ik door een hashtag die ik volgde een bericht van @lacdejoux voorbij komen op Instagram, het ging om onderstaande foto:

Ik zocht al langere tijd een iets meer dagelijks horloge. Ik heb jarenlang een Pebble smartwatch gedragen en toen deze het begaf heb ik een Samsung Galaxy Watch gekocht.
Dit horloge vond ik fijn omdat ik dagelijks veel vergaderingen heb, en het is fijn om tijdens een vergadering of bespreking te kunnen kijken of er iets belangrijks binnenkomt, of dat het er gewoon een nieuw kattenfilmpje op Facebook is geplaatst.
De Samsung kwam echter in twee modellen, een 42mm en een 46mm model. Vanwege de bijna twee keer zo grote accu heb ik voor het 46mm model gekozen.
Ik genoot van de smartwatch, maar toch is het niet iets waar een ‘liefhebber’ blij van wordt. Tevens was het model wel erg groot, en stond het mij totaal niet. :joy:

Zoals jullie in eerdere topics hebben kunnen lezen, ben ik inmiddels eigenaar van een Cartier Vendôme. En aankomende zaterdag komt daar nog een tweede Cartier bij :shushing_face: :shushing_face:
Ik geniet echt van dit horloge als ik hem draag, en ondanks dat iedereen om mij heen, en sommige mensen hier, mij keihard uitlachen, draag ik hem met heel veel plezier. Deze aanschaf is echt een afsluiting geweest van een kutperiode, en ik durf zelfs te zeggen dat deze de collectie nooit zal gaan verlaten.

Mijn moeder zei laatst:
“Daar is mijn kind, maar met het horloge van zijn zusje”
Aangezien ik geen zus heb (helaas Han, je zult het dus moeten doen met de zus van Koen), denk ik dat ze hem vindt misstaan bij mij, maar zoals gezegd; I don’t care.

Toch, zocht ik wel iets wat ik dagelijkser kon dragen. Ik was een beetje klaar met de smartwatch en met de Vendôme ben ik nog een beetje voorzichtig, en dus zocht ik een gulle middenweg.

Ik zat te kijken naar een gave DateJust, een Black Bay Bronze, of een Day-Date (goeie daily beater :wink: )

Totdat ik dus Folkert zijn Instagram tegenkwam. Het horloge in kwestie vond ik tof, en dus vroeg ik wat de vraagprijs was, en hoe hij aan deze wijzerplaat kwam.
Ik had (en heb) nul kennis over deze modellen, en dus had ik geen idee of dit limited editions waren die Seiko zelf uitbracht, of dat ze custom made waren :wink:

Het laatste bleek het geval, en toen ik dit hoorde, wist ik dat we beet hadden.

Mijn bijnaam is namelijk sinds een jaar of 8; Garfield.
Inmiddels gaat het zo ver, dat alleen mijn ouders, vooral als ze boos zijn, en mijn collega’s mij nog bij mijn ‘echte’ naam noemen.

1+1= 2, en dus vroeg ik Folkert wat hij voor mij kon betekenen.

Folkert gaf aan, dat met de technieken die hij gebruikte, hij elke foto kon printen op een wijzerplaat. Ik stuurde een aantal vrienden drie foto’s, en dezelfde foto’s stuurde ik naar Folkert om te kijken of deze goed uit zouden komen met de indices en het venster.



Gelukkig heb ik zelf een mening (hadden jullie inmiddels wel door toch?) en had ik zelf ook een voorkeur voor een afbeelding. Eigenlijk wist ik dus wel welke het moest worden. Uiteindelijk bleek dat mijn vrienden en familie mijn mening deelden en ook Folkert gaf aan dat deze het beste uit zou komen en dus het werd deze foto!:

Nu was het tijd om het horloge zelf uit te zoeken, Folkert had verschillende modellen liggen, en ik gaf aan dat ik graag iets in de richting van 36mm zou willen. Toevallig had hij een 35mm en een 37mm op voorraad. De 37mm leek iets sportiever. Hij had hiervan twee exemplaren met beide een originele stalen band, en dus was de keuze snel gemaakt.

De rechter was iets beter qua staat, echter vond ik de band van de linker mooier, maar deze combinatie kon gemaakt worden. Het werd dus de rechter kast, met de band van de linker.

En toen…

De print!


Folkert heeft hem een aantal keer opnieuw moeten printen omdat hij niet fijn uitkwam, en toen hij goed uitkwam, was ik niet tevreden :grin:


Ik vond het jammer dat de wijzerset de ogen van Garfield wegnam, en dus vroeg ik of we het zo konden aanpassen, dat allebei de pupillen zichtbaar waren;

Dat gaf dit resultaat, maar ook deze print was niet helemaal volgens mijn wensen, en dus vroeg ik of we iets als onderstaande konden maken;

Dat gaf volgend resultaat, en hier was ik wel tevreden mee! (hehe, eindelijk dacht Folkert vast!)



Dus konden we door met de volgende stap en konden we de wijzers en de indices gaan uitzoeken!
Folkert stuurde mij onderstaande foto’s


Mijn antwoord was “IK WIL GOUD!” en dus vrij duidelijk.
Ik ben behoorlijk fan van de oude baton markers van de Rolex DateJust/Day-Date lijnen en dus stuurde ik een voorbeeld van een 18038 naar Folkert.
Die had gelukkig iets liggen wat in de buurt kwam, en dus waren we hier ook snel over uit!

En dan nu het echt spannende!
Hoe komen de logo’s, en de indices, op de plaat? Folkert kon eventueel nieuwe gaten boren, maar, dit kon hij niet vijf keer opnieuw doen natuurlijk…
Gelukkig leek het allemaal goed uit te komen. Ik wou dat het Seiko logo binnen de ogen viel, en voor de rest graag een indice op de zes, negen en twaalf-uurs posities.

Het was nog even twijfelen of ik het Seiko, en het ‘five’ logo wel op de plaat wou hebben. Het gaat tenslotte om Garfield, en logo’s in de ogen is prima, maar misschien wel heel erg opvallend.

Gelukkig heb ik een ex-vriendinnetje die nogal skyhigh gaat met haar stylistengedoe en inmiddels een halve BN-er is (als ze nooit vreemd was gegaan had ik nu niet meer hoeven werken, en haar vergezeld in een heerlijk tropisch oord door een beetje kleding aan te prijzen als ‘influencer’)
Ik heb nog redelijk goed contact met haar als vrienden, en dus was ze meer dan eerlijk dat we geen logo’s moesten gebruiken.

Folkert heeft me in deze keuze vrij gelaten, maar was toch wel van mening dat we geen merkloos horloge konden dragen…

En dus kwam het voorstel om wel het Seiko logo te plaatsen, maar het ‘five’ logo weg te laten.
Prima joh, jij hebt m voor je liggen, en ik vertrouw je wel dat dit goed komt. Jij bent de kenner.
(En een merkloos horloge was inderdaad een beetje raar geweest bedenk ik me nu ik dit allemaal teruglees)

En dus kreeg ik onderstaande foto.

Top! Ik vroeg Folkert of we nog het datum/dagvenster er bij zouden doen, of dat we deze functie achterwege zouden laten.
Onderstaande foto was het resultaat, en eigenlijk had ik eerst nog zijn mening willen weten, maar het ziet er meer dan prima uit en dus was ik tevreden.


Even werd er nog nagevraagd of ik de indices nog wou, en na een bevestiging werden er drie indices geplaatst op de zes, negen en twaalf-uurs posities.

Het resultaat is werkelijk fantastisch!
Folkert heeft het uurwerk geserviced, maar wou het uurwerk nog even testen en dus hield hij hem nog twee dagen in bezit.
Na twee dagen kwam het bericht dat het uurwerk na de service goed liep, en dus kreeg ik onderstaande foto:

HOE GAAF?!

Alleen de band was anders dan we hadden we besproken, en dus werd de besproken band er nog even opgezet.


Dit was voor mij de perfecte combi!
Helaas was de band net aan de korte kand. 17,5cm is mijn maat achter het welbekende knobbeltje (noemen we dit een ganglion?), maar aangezien ik mijn horloges lekker los op de pols draag, vroeg ik of 18cm haalbaar zou zijn. Dit ging net niet lukken, en dus moest er even een strap extender besteld worden.

In de tussentijd hebben we veel over horloges gesproken, en gelukkig (of helaas) is Folkert ook een nachtdier, dus hebben we vooral s’nachts met elkaar gesproken (op het moment van schrijven is het ook 02:36 :wink: )

Na twee weekjes was de extender binnen, en dus kon de betaling middels een Tikkie en de verzending plaatsvinden! Ik vroeg Folkert om nog wat foto’s te schieten, aangezien ik hier zelf niet goed in ben :relaxed:

Na het doorgeven van mijn ‘safe’-adres kon het wachten beginnen…
Pohh, en wat duurt dat lang zeg…

We spreken over 36 uur hea :joy:

Toen ik het belletje ontving dat mijn pakketje ontvangen was, ben ik meteen de auto ingestapt en naar mijn horloge toe gereden!

En daar was hij dan, en

Oh

My

God


Wat is hij gaaaaf!!

Ik ben echt zo blij met het resultaat! En iedereen om mij heen met mij!

Hieronder nog wat foto’s! Allemaal door Folkert gemaakt :wink:



Ik ben er echt zo ontzettend blij mee…!

Hij is echt gaaf!

@lacdejoux enorm bedankt voor dit gave experiment en het prachtige horloge! Deze gaat echt nooit, nooit, nooit meer de deur uit (behalve voor service dan)!

Eerder had ik al een sneak-peak in het ‘Wat dragen wij vandaag’ topic gedeeld, en dit bleef cartoonmaster @Jurk niet onopgemerkt…

Jur wist dat ik graag ‘geJurked’ wou worden en dus een avatar van hem wou…

Het resultaat is werkelijk waar fantastisch en ook hier, ben ik ontzettend blij mee!

Bedankt Jur!

En nu dan…

Deze blijft nog echt de komende tijd om de pols, ik werk inmiddels een aantal nachten door, en het is fantastisch om het dag- en datumvenster te zien verspringen. Zaterdag ga ik mijn tweede Cartier ophalen en voor dan is het eventjes klaar…

Denk ik…

Ik zit nog wel te kijken naar een Heuer 984.013, die Leonardo DiCaprio droeg in The Wolf of Wallstreet, maar voor de rest is het eventjes afwachten. Ik ga me nu focussen op het afstuderen van mijn opleiding, en hoop eigenlijk in een niet al te lange tijd daarna, een Rolex DateJust 16234 met Sodalite wijzerplaat, of een Day-Date met toffe wijzerplaat te kunnen bemachtigen. Maar dat is allemaal voor later. Eerst maareens orde op zaken krijgen met de opleiding die nu veel schade en vertraging oploopt door corona…
En zaterdag natuurlijk de nieuwe Cartier op halen bij ome Jasper.

Misschien dat ik Folkert nog vraag om bijvoorbeeld Jur zijn tekening te gebruiken als wijzerplaat, maar dat zien we wel :wink:

Of een andere afbeelding natuurlijk, die man kan toch elke foto gebruiken als wijzerplaat :grin:

Ik kijk zoals altijd morgen nog even dit topic na op taal en voeg de laatste foto’s bij :wink:

Ik hoop dat jullie mijn presentatie gaaf vonden, voor nu een fijne avond! Hieronder nog een paar extra foto’s!:


Ja… Ik deed hier even een plasje… :smile: :shushing_face:


Het is echt gaaf om zo’n schijf te zien wisselen s’avonds laat :heart_eyes:

De echte Garfield in huis moest even wennen…

Maar voelt zich toch een tree lager op de ranglijst geplaatst hierdoor :joy:

123 likes

:grinning: Grote grijns op het gezicht van deze Garfield liefhebber! Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd man! Super leuk met zo’n custom wijzerplaat

2 likes

echt leuk !!

1 like

Hier nog een Garfield-fan en ik vind m zéér goed geslaagd! Veel plezier met je NA.

1 like

Prachtig topic!
Heerlijk om die enthousiasme te lezen, dit is precies wat deze hobby zo mooi maakt.

Geniet ervan

1 like

Graag gedaan!

Mooi verhaal. Het enthousiasme spat er vanaf! :ok_hand:

2 likes

Hahaha, gaaf verhaal man. Dat is wel heel cool als persoonlijke touch! Gefeliciteerd met de aanschaf van de Cartier, ook. :ok_hand:

1 like

SUPER GAAF!!

1 like

Wow man heel vet! Zit te bedenken wat ik op zo een wijzerplaat zou willen. De mogelijkheden zijn eindeloos!

1 like

Dat is echt heel netjes gedaan. Cool!

1 like

Ik vind het cool! Echt heel tof.

1 like

Heel mooi gedaan! Gefeliciteerd!

1 like

Heel leuk! Grappig horloge en natuurlijk ontzettend tof van @Jurk :+1:t2:

2 likes

Heel gaaf, veel draagplezier van nog een Garfield fan toegewenst😺

1 like

Haha nice! Weg met die Cartiers, die krijgen toch geen draagtijd meer nu.
Wel leuk een beetje rommelen met bedrukte dials :slight_smile:

Het ontwerp is inmiddels een beetje aangepast.

2 likes

Wat een mooi project en super dat je dit (zo uitgebreid) deelt. Geniet van je bijzondere aanwinst!

1 like

Geweldig dit :ok_hand::ok_hand::ok_hand::joy:

1 like

Leuk idee.

Ik vind het niet mooi maar het is wel goed uitgevoerd.

1 like

Wauw ! Toffe uiteenzetting

geniet ervan

1 like