NA Garmin MARQ gen 2 Aviator

schitterend Horloge (al mag je dit niet zo noemen volgens vele)
Ik heb al een paar keer verlekkerd er naar staan kijken, maar durf de stap niet te wagen omdat ik bang ben dat je na een jaar of 3-4 een verouderd horloge hebt. Aan de andere kant ik heb nu een Fenix 6 en er is niets op de Fenix 7 dat ik nu daadwerkelijk mis.

Veel draagplezier

1 like

Dank je Marco! Ach, als het nu werkt dan werkt het dan ook nog wel, zolang de accu goed werkt tenminste.
Maar de Fenix’en zijn natuurlijk ook geweldige Garmin types :+1:

1 like

Heel mooi horloge. Qua functies vergelijkbaar met mijn Garmin forerunner, maar deze MARQ staat veel sjieker!

Stilliggen is idd ook bij mij lichte slaap, maar betekent ook dat je dan toch uitrust. Stress/energieniveau vind ik ook zinvol. Je horloge ziet dat je iets onder de leden hebt.

1 like

Toffe aanwinst hoor. En die 16 dagen batterij is wel lekker :ok_hand: en zoals je zegt; als hij op de helft komt is het al niet slecht. Zolang je de gps niet gebruikt, zal de afwijking niet zo groot zijn vermoed ik

1 like

Dank je!
Het is idd een halve arts. Moet je alleen wel een beetje voorzichtig mee zijn qua conclusies, het is maar een hulpmiddel met indicaties.

Dank je!
Tot nu toe loopt de batterijduur redelijk in de pas met de specs, scheelt ongeveer een dag wat ik, met spelen om de mogelijkheden te ontdekken, heb opgesnoept.

1 like

Ik heb een Fenix 3 en venu2s en beide synchroniseren zonder problemen. Die marq is wel een stuk mooier dan mijn venu2. Volgend jaar waarschijnlijk een nieuwe Fenix aanschaffen.

1 like

Mooie tooltastic smartwatch!

Geniet ervan! :+1:

Enneh
 :point_down:

Yeah! See what you did here! :loud_sound:

Gefeliciteerd, voor een smartwatch vind ik hem prima te pruimen, hij zit ergens in Promaster / Oceanus territorium qua kast. Veel plezier er mee!

Ook hoop ik dat je de lappenmand uit zult komen, al beschrijf je dingen die in mijn ervaring permanente sporen nalaten.

Tot slot ben ik nieuwsgierig: hoe draagt dit voor je? Hij ziet er chunky uit, dus ik vroeg me af wat de maten zijn.

2 likes

Ik heb zelf op mijn Garmin alle meldingen enzo van mijn telefoon uitgeschakeld. Andere omstandigheden natuurlijk, want ik gebruik hem vooral als sport/wandel/vakantiehorloge. Maar waar ik de “activiteitsfuncties” heel nuttig vind, wil ik de afleiding door mijn telefoon tot een minimum beperken.

De accu van mijn Instinct gaat waarschijnlijk wat langer mee dan van de Marq, want de Instinct heeft een heel eenvoudig LCD scherm. Maar mijn ervaring is:

• met GPS activity tracking: ca. 20 uur
  • zonder GPS: ruimschoots drie weken
  • in battery saving mode: heel lang

De slaapfunctie gebruik ik niet, want 's nachts draag ik nooit een horloge en ik sport maar twee keer per week. Mijn hartslag in rust interesseert me niet (ik weet al dat die heel laag is 
 altijd al geweest).

Ik heb de Instinct nu twee jaar en als de accu al achteruit is gegaan, dan niet merkbaar.

Het zwakste punt van Garmin vind ik de software. Volgens mij is hun grootste concurrent (wat sporthorloges betreft) dan ook Apple.

de meeste sporters die ik ken stappen juist af van hun Apple Watch en gaan over naar Garmin. Dit met name vanwege de accuduur die op een Apple Watch erg beperkt is met gebruik van gps aan. (alleen met de nieuwe ultra is het nog enigszins te doen).
Ik gebruikte voor het sporten altijd al een Garmin en gebruikte de Apple Watch van mijn vrouw tijdens het golfen. Na 18 holes was de batterij al terug gelopen naar 20%. Voor mij in ieder geval een reden om voor het sporten geen apple te nemen, nog los van het minder sterke glas.

4 likes

Eindelijk een smartwatch die er wat “normaal” uitziet. Gefeliciteerd!
En ja, de Garmin connect app is erg goed. Ik gebruik hem met een VivoSmart.

Tevens absoluut respect voor je optimisme na het lezen van je blogs! :pray:

1 like

Ik heb de Garmin Instinct Solar. Hierbij is de accuzuur helemaal geweldig. Garmin claimt zelfs een oneindige accuduur bij gebruik van de accu bespaarstand zonder gps gebruik.
Ik heb dit niet zelf kunnen testen

1 like

Dank je!
HRS
 uh ja waar het hart vol van is :slight_smile: HRV dus!

Dank je!
Het draagt erg prettig, beetje zoals mijn titanium G-Shock MR-G, zowel qua gewicht als maatvoering:

Die lappenmand is idd permanent, heb 11 jaar geleden ruggenmergschade opgelopen op L1 niveau door een virusinfectie (Westnile virus). Kan nagenoeg niet lopen of los rechtop zitten/staan en dus rolstoelafhankelijk. Maar kan ook heel veel wel hoor :slight_smile:

Ik vind die meldingen juist wel fijn om even snel te checken zonder de telefoon te hoeven pakken.

Dat zijn mooie accuduur tijden zeg, top!

Ik kwam erachter dat mijn hartslag weer juist aan de hoge kant is. Maar mijn conditie is dan ook niet echt op peil tegenwoordig :roll_eyes:

Met de Garmin software kan ik wel goed uit de voeten eigenlijk

Hier wint Garmin het inderdaad van Apple, mooie prestatie!

Dank je hartelijk!

Ook fraai die Instinct Solar, jammer van dat accuzuur :rofl:
Een oneindige accuduur is ook prettig, een beetje solar doet natuurlijk wonderen als het gebruik zo laag is :+1:

5 likes

Veel draagplezier.

1 like

Dank je :+1:

Ziet er mooi uit :ok_hand:t2: veel plezier ermee !

1 like

Dank je Hans!