NA Garmin MARQ gen 2 Aviator

Een tijdje terug had ik mijn oog al laten vallen op deze smartwatch, de Garmin MARQ gen 2 Aviator, die toen nog uit moest komen.
Voorheen had ik al eens een smartwatch gehad , de Samsung Gear 2, maar die ook weer snel van de hand gedaan. De accutijd was zeer kort (een paar dagen) en dat was niet zo handig.

Intussen is deze Aviator leverbaar en is in huize remoss aangekomen. Garmin claimt een maximale accuduur van 16 dagen, maar laat het de helft zijn, dan vind ik het nog steeds goed werkbaar.
Deze MARQ generatie 2 en zeker de Aviator tikt voor mij een aantal wensboxjes aan, zoals amoled scherm (tough),saffierglas, hard titanium (kast Ă©n band), keramieke bezel, waterdicht tot 10 bar, lange accuduur en veel smart-functies.
Heel veel van die smart-functies zijn voor mij eigenlijk niet zo van belang, zoals de vele aviator functies en ook veel sportfuncties niet. Ik kan niet lopen (zelfs niet zonder steun goed rechtop zitten) dus dan vallen er al heel veel af. Maar er zijn ook veel functies die ik wel van belang vind, zoals hartslag, zuurstof opname, HRS status, slaap monitor, bericht- en mailmeldingen en meer van dat soort zaken. Zaken die ook op vele andere smartwatsches zijn te vinden maar die hebben vaak niet zo’n mooi jasje.

Aan deze Garmin MARQ gen 2 Aviator hangt wel een fiks prijskaartje, maar heb na veel lezen en dubben besloten dat ik het wel waard vind. Daarbij kon ik nog een beetje korting bedingen.
Sinds mijn vrouw en ik sinds 2010/11 samen in een ernstige lappenmand zijn gerold heb ik soms de stelling dat geld niet moet rollen maar moet wapperen. Als ik 2K uitgeef aan euro’s en er 3K lol van heb is het 1K winst :smiley:
Bovenstaande moet je natuurlijk niet overdrijven maar deze aankoop valt daarbinnen.

Ik heb de Aviator nu voor de derde dag om de pols en het bevalt uitstekend. Mooi materiaal en naar mijn smaak best stijlvol voor een smartwatch.
Nou weet ik dat sommigen een smartwatch geen echt horloge vinden, maar het geeft ook de tijd aan en draag het om de pols, voor mij voldoende om het kenmerk “horloge” toch toe te kennen :wink:

Dank voor het lezen!

Zonder foto’s is het niet gebeurt, dus hier zijn er een paar:

47 likes

Cool hoor! Gefeliciteerd!

1 like

Vette NA! :grinning_face_with_smiling_eyes: slaap je er dan ook mee om die functies te benutten? Zoals oa slaap etc?

1 like

Dank je!

Dank je!
Jazeker, ik heb 's nachts altijd een horloge om, dus ook deze. Geen idee hoe het wordt bepaald, maar het ziet er dan zo uit in de Garmin app:

2 likes

Bizar eigenlijk hoe zo’n ding weet of je diep of licht slaapt :grinning_face_with_smiling_eyes::sweat_smile:

2 likes

Mooi ding zeg! Met zo’n smartwatch kun je voor de dag komen!
Ik heb nog een oude Garmin Fenix 5, niet mooi, wel goed.

Deze van jou is wel (heel) mooi!

Wat vind je van de Garmin App? Die valt mij erg tegen, zowel bij mijn Fenix als bij mijn Edge830 (fietscomputer) werkt de synchronisatie regelmatig erg slecht.

1 like

Fraaie polscomputer.
Ik vraag me alleen af hoe je

dit uitrekent. :sweat_smile:

1 like

Ik heb een Instinct Solar en een Edge 530, en beiden synchroniseren vaak alleen nadat ik de app op mijn telefoon handmatig gestopt heb (wegswipen) en opnieuw gestart.

@remoss erg fraai horloge!

Edit: zowel de Instinct als de Edge gebruik ik alleen tijdens het sporten. Normaal gesproken draag ik geen smartwatch / sporthorloge.

1 like

Ja, dat zou bizar moeten zijn…. Maar als je stil in bed ligt, denkt hij soms ook dat je slaapt…

1 like

Garmin is echt mega goed!

En de Marq lijn zijn luxury watches met Keramische bezels, titanium case en band etc etc.

Gen 2 gaan al richting de 2 a 2.5K, het nadeel is dat deze smartwatch na 3 jaar op is qua accu en functies… techniek gaat supersnel.

dat houd mij tegen, ondanks dat ze echt mega mooi en tof zijn!!!

heb zelf de nieuwe fenix 7 gehaald!

2 likes

Je zou het binnenwerk moeten kunnen vervangen … maar ja, Garmin heeft natuurlijk graag dat je een heel nieuw horloge koopt.

1 like

Ja dat is een mooi softwarematig kunstje :slight_smile:

Dank je!
Ik vind de Garmin Connect app eigenlijk wel goed. Zeer veel mogelijkheden en tot nu toe is de synchronisatie prima.

Dank je! Ha ha, het een gevoelsgetal hè. Zolang ik er maar zoveel plezier van heb dat het de kosten voor mezelf verantwoord :slight_smile:

Dank je!

Ja dat klopt. Mijn meisje heeft ook een Garmin, door haar hersenschade (2 x herseninfarct) slaapt ze heel slecht, maar heeft geleerd wel rustig in bed te blijven liggen. Garmin scheld dat stilliggen vaak uit als lichte slaap.

Tja, als dat zo is zien we weer verder, heb ik er toch 3 jaar lol van gehad. Wel een fikse afschrijving, dat dan weer wel. Ook een goede reden om de MARQ gen 3 te kopen :wink:

Dat eerste zou inderdaad wel mooi zijn, kan ie weer een tijdje mee. Als dat al mogelijk is zal het ook wel een paar centen kosten.

1 like

Gefeliciteerd met deze NA. Heel veel draagplezier gewenst.

1 like

Dank je!

Het is zeker wel een horloge. En wat voor Ă©Ă©n!
Heel gaaf deze. Veel plezier met de Garmin

1 like

Rene, Je hebt gelijk hoor het is een horloge met "mogelijkheden " :ok_hand:en super functioneel voor je …dus veel plezier ermee :+1:

1 like

Dat valt wel mee. Mijn Fenix 5 is 4 jaar en doet het nog prima. Accu gaat ook gewoon nog twee weken mee.

1 like

Dank je Don!

Dank je Harry!

Dat geeft hoop voor de toekomst, dank je Ronald!

1 like

Sterker nog: 5 jaar. Hij is van 2017 :wink:

1 like

:+1: :+1: