NA: geboortejaar en -maand horloge

Hoe vaak krijg je de kans dat je een horloge uit je geboortejaar en -maand (en dat ook nog betaalbaar is) kan kopen…? :face_with_raised_eyebrow:
Niet vaak dus!
Vandaar dat ik zo vlug als ik kon op de advertentie van @Striker reageerde :grin:
De titel van de advertentie was “Seiko Quartz Type II 7546-8080, vintage uit 1977”.
“1977”, check! :sunglasses:
Mijn hartslag steeg al wat. Snel het topic openen… “Leeftijd: Oktober 1977”.
Tis niet wáár: “oktober”, check!!! :scream:
Snel contact opgenomen met de verkoper. Nog even de leeftijd gecheckt op een voor mij tot dan toe onbekende site Seiko date checker, en al snel kwamen we daarna tot een overeenkomst. Het horloge kon ik vrij snel daarna om mijn pols doen, zie hier het resultaat: :heart_eyes:

Veel kan ik niet vertellen over het horloge, behalve dat het dus een Seiko Type II Quartz is uit oktober 1977, met een zeer donkergroene wijzerplaat die, afhankelijk van de lichtinval, anders kleurt.
Het uurwerk is een 7546 Quartz met 4 jewels en het nummer voor de kast is 8080. De donkergroene wijzerplaat heeft nr. 8090. De dagaanduiding kan zowel in het Engels :guardsman:als in het Japans :japan:weergegeven worden.
Alhoewel ik de binnenkant niet gezien heb, ziet de buitenkant er nog zeer prima uit voor zijn leeftijd. Ik hoop dan ook dat dit horloge nog een nieuwe 40 jaar mee zal gaan.
Bedankt voor het lezen en evt. opmerkingen/aanvullingen!

39 likes

Gefeliciteerd! Mooie kleur :ok_hand:

1 like

Mooi horloge en gave kleur!

1 like

Mooi met die piemel op de wijzerplaat! :+1:t3:

5 likes

Staat je goed, Paul! :+1:
Super dat hij ook nog eens uit de goede maand is.

Die groene sunburst is nu veel duidelijker zichtbaar dan op mijn foto’s, gaaf hoor!

Heel veel plezier met het horloge!

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Altijd leuk zo’n horloge uit je geboortejaar!!
En uit je geboorte-maand, is de kers op de taart. :cake:
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

En een groene dial, tof!

1 like

Heel gaaf!
Ik ben zelf in onderhandeling naar een geboorte jaar en maand NOS. Zo spannend en vooral leuk!

1 like

Mooie aanwinst en zoals al geschreven erg bijzondere kleur!

1 like

Leuk hoor! Geniet ervan.

1 like

Paul. Gefeliciteerd. Mooi horloge. Maar ik val dan ook altijd voor een groene dial. Ik bezit er diverse. Maar daarover later wat meer.
Groet. Richard.

1 like

Veel plezier ermee! Staat je goed!

1 like

Mooie Seiko, geniet ervan! Extra leuk dat geboortejaar en maand klopt :+1:

1 like

What has been seen cannot be unseen

3 likes

en 1 x per jaar staat ie ook nog op je geboorte-tijdstip en -dag…

3 likes

Mooi hoor. Ziet ik er ook nog tip top uit :ok_hand:

1 like

Mooie wijzerplaat zeg! :wink:
Veel draagplezier :+1:

1 like

Ik snap die fascinatie met een horloge uit dezelfde ‘productiemaand’ niet helemaal maar toch van harte met deze SQ! Vergeef @Zeemeester , alleen ingewijden zien die :eggplant:.

gr, HJR

2 likes

Die dial is echt mooi.

1 like

Haha, ik snap je wel, maar ik vind het idee dat het horloge op zo’n beetje hetzelfde moment als ik ter wereld kwam wel een grappige/mooie gedachte! :wink:

1 like