NA: Geckota C-01 Racing Chronograph

Hai lieve forummers,

Ik heb het lang uitgesteld (en dat heb ik geweten, @Chlorophyl) maar hier is hij dan toch: Het NA topic (en een korte review) van mijn nieuwste aanwinst, een C-01 Racing Chronograph van Geckota.

En ik hoor het je al denken, Geckota is dat niet die Britse banden boer? En ja dat klopt, maar die maken dus ook horloges tegenwoordig. Ik had toen ik hun eerste horloges zag niet echt een idee dat ik er ooit een zou dragen, maar toen zag ik deze foto’s:

https://cdn.geckota.com/geckota.com/catalog/product/y/e/yellow-blue-1-sq.jpg
en
https://cdn.geckota.com/geckota.com/y/e/yellow-blue-22.jpg

en ik dacht: mokerkneiter, die wil ik!

Mijn SARB035 in het blauw gezet en jawel hoor, deze kanarie aangeschaft. Het duurde welgeteld 2 dagen om dit ding vanaf Geckota in het VK naar mijn gedeelde deurmat in Eindhoven te verplaatsen. Terwijl hun website zei dat het 7 tot 21 dagen zou duren, dus pluspunten daarvoor!

Ik heb het horloge ondertussen een maand en heb hem het overgrote gedeelte van die periode gedragen, ik ben er enorm blij mee. Het is eens iets anders, lekker fel kleurtje en een stoer uiterlijk. Past verrassend goed bij heel veel kleding en vooral bij m’n leren jack, hier ga ik komende lente mee op het terras zitten blinken dat weet ik nu al.

Dan nu even mijn eigen foto’s, ik heb mn best gedaan maar ik ben een niet al te beste fotograaf dus trek ongeveer een lijn tussen de marketing foto’s en die van mij en zo ziet ie er in het echt uit.

!

deze laatste foto heeft misschien een wat vreemde achtergrond, want dat is havermout. Ik kreeg vanochtend bij het ontbijt motivatie dit topic eindelijk te gaan schrijven. Zoals je ziet was het niet in me opgekomen ook vóór het nemen van de foto het horloge even schoon te maken, en dat brengt me meteen bij de minpunten aan het horloge.

  • Hij wordt vrij snel vuil door de hoekige kast.
  • Het bandje is niet van hele goede kwaliteit, hij is vrij stug.
  • Het is een quartz, geen groot probleem maar net iets minder charme.
  • De afwerking is erg vergelijkbaar met mijn Seiko solar chronograaf, die toch een stukje goedkoper was. de Indices bijvoorbeeld zijn erg simpel en plat.

Buiten die puntjes ben ik zeer enthousiast over dit horloge en zie ik deze voorlopig niet vertrekken.

Fijn weekend alvast,

Sjoerd

47 likes

Ik vind het gewoon een enorme lekkere knaller!

Is dit ook een uitnodiging om deze zomer op de markt een terrasje te pakken? Dan wisselen we even van horloge. Ik wil deze graag een keer dragen! Stoer ding! :ok_hand:

4 likes

vind ik een goed plan, maar ik hoef jouw horloges niet om dus ik weet een betere ruil: jij mag mn horloge 10 min om en ik krijg een biertje van jou

4 likes

Hij is geinig! Congrats.
Hier zien we weer het belang van goede product foto’s :sweat_smile:

2 likes

Dat is een van de redenen dat ik veel horloges links laat liggen die ik qua looks wel heel mooi vindt.

Maar een toppertje hoor :+1:

1 like

Erg tof horloge, als ik op hun site kijk vind ik dat ze sowieso wel leuke modellen hebben!

1 like

Thanks!

En ja je ziet ‘t verschil wel… Ik heb m’n best gedaan maar als ik m’n eigen foto’ s had gezien ipv die van Geckota had ik em nooit gekocht :joy:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd! Geinig horloge :+1:

1 like

Hartstikke leuk dingske toch.
Geniet er van👍

1 like

Na het zien van de foto’s begrijp ik dat hij niet om de pols past???
:stuck_out_tongue_winking_eye:

Gave horloge en gelijk in de EK stemming :+1:t2:

1 like

Ik kreeg hem maar niet mooi vastgelegd op de foto wanneer ik em om heb haha!

En hij is geel, niet oranje :roll_eyes:

1 like

Nice! Leuk horloge :ok_hand:

1 like

O… :sunglasses:
Misschien morgen toch naar de opticien, begin kleurendoof te worden :see_no_evil:
Maar desalniettemin (wat is dat toch een geweldig woord) blijft het een mooie verschijning, zowel in oranje als in geel :blush: moet er toch iets van maken hè

1 like

Haha! Beter dan toonblind toch?

Bedankt :innocent:

1 like

Leuk ding, weer eens wat anders.

Maar je hebt hem al een maand? Hoezo NA … mijn gebruikelijke “Veel draagplezier!” is mosterd na de havermout en dat smaakt helemaal nergens naar. Toch blij dat je blij bent en ik wens je veel plezier bij het (uit)blinken op het terras, dit voorjaar. Het is je gegund! :sunny: :sunglasses:

3 likes

Mooi die “verdiepte” subdials !

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe Engelse chronograaf, leuke kleur en mooie dial. Beetje vijftiger jaren looks vind ik. Veel plezier er mee gewenst!

1 like

Wat een gaaf horloge, lekker hoor.

Geniet ervan.

1 like

Leuk horloge hoor!

1 like