NA: Geckota G-01 Vintage Diver

Eindelijk weer eens iets nieuws met een whoppa gevoel :blush:

De “1950 Vintage Dive Watch” van Geckota. Leuke vintage stijl, zonder dat het een typische homage en/of reissue karakter heeft (althans voor mij).

Kast is 300 meter waterdicht en meet 42 mm zonder kroon. Lugs zijn 22 mm en met 48 mm lug-naar-lug lekker kort, zodat ie ook aan de smallere pols past. Wijzerplaten zijn er in de variaties grijs, groen, blauw en rood. Dit is de grijze, maar afhankelijk van het lichtinval zweeft het van zwart, naar grijs, groen of bruin.

Glas is licht double domed saffier en ook onder een hoek goed af te lezen :+1:

De originele leren band is volgens mij van een ooievaarspoot of zoiets. Op zich mooi en van goede kwaliteit, maar ik geef dan toch de voorkeur aan nato en met de drilled lugs is swappen sowies geen issue dus wellicht dat ik ook nog eens iets met een shark mesh ga proberen.

Vooralsnog is het nog even een kleedkamer-sessie om te kijken op welke kleur deze het beste past :smile:

41 likes

Echte bandenswapper

Alles staat 'm goed :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd!

Hij kan aardig wat bandjes hebben, alles past goed.

Mooi zo’n horloge dat je lekker kan blijven wisselen.

1 like

Leuk horloge van een sympathiek merk, veel plezier ermee!

1 like

Ik heb al vaker hele leuke Geckota’s gezien, maar toch komen ze niet zo vaak op het forum voorbij. Deze ook, een heel mooi horloge.

Ik vind een leer bandje vele malen mooier dan een nato op dit horloge. Een mesh zal het ook goed doen. Veel plezier ermee.

1 like

Da’s de eerste Geckota waarvan ik volmondig hebberig van kan zeggen te zijn. Jawel!

Fumé! Jawel!

1 like

Erg mooi!

1 like

Mooi! Een transparant Swatch bandje zou zelfs werken. Ok. Misschien ook niet

2 likes

Het bruin/zwart gestreepte bandje draagt m.i. het meest bij aan het bijzondere uiterlijk van dit horloge. En zwart leer is natuurlijk altijd goed. Zie te voorkomen dat de aandacht naar het bandje gaat, in plaats van naar het fraaie horloge.
Maar, hoe dan ook een prachtig bezit. Succes er mee.

1 like

Grappig ding hoor! Veel plezier ermee.

1 like

Geckota heeft leuke horloges. Ook deze is prachtig. :ok_hand:

1 like

Gaaf horloge :ok_hand::grinning: …Welk uurwerk zit erin? Seiko NH35?

1 like

Klopt, NH35 :+1:

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Ah… thanks :+1::grinning:

Erg leuk ding! Heel apart…en idd een lekkere bandenslet. :ok_hand::smile:

1 like

Geckota heeft hele mooie dingen in de collectie zag ik laatst. Het is dat ik al SARBs heb anders zijn hier mooie alternatieven te vinden.

Vaak leuke horloges bij Geckota; dit is wel een heel fraaie! Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Een heel leuk horloge. Complimenten!

1 like

Mooi! Heb deze ook overwogen, nog steeds eigenlijk. Heb je ook foto’s van om de pols?

1 like