NA: GECKOTA K1 L08 40mm

Vandaag ontvangen, mijn nieuwe Geckota Flieger. Geckota is het horlogemerk van de bandjesboer Watchgecko.
Een keurige klok die opvalt door zijn mooie blauwe sunray dial, de clean look van de dial en de mooie afwisseling tussen polished en brushed delen. De mooie Italian lederen band past er goed bij, ware het niet dat hij stinkt als iets verschrikkelijks chemisch. Meteen maar even een mail aan gewaagd aan de vaak geprezen klantenservice. Voor de time being maar wat anders erop gezet.
Leuke specs met safierglas, no date, het Seiko NH35 uurwerk en een mooie blauwe lume.
Horloge ligt mooi op de pols door de gebogen lugs, maar oogt groter dan de 40mm doet vermoeden. Het ziet er allemaal netjes uit, geleverd met een pouch en poetsdoek. Levering met de goedkoopste optie (7-21 dagen) was er na 2 dagen :facepunch:

18 likes

Das inderdaad een ‘cleane’ flieger Rik! Leuke kast in zijaanzicht, mooie gravure op het deksel.
Ik was een tijdje geleden ook op de Geckota horloges uitgekomen op de site van Watchgecko.
Lijkt me veel horloge voor een goede prijs.
Veel draagplezier toegewenst met je NA :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Een frisse heldere klok!!
Proficiat dan ook met deze HoogVlieger.:airplane::airplane::airplane::airplane::airplane::airplane::airplane::airplane::airplane::airplane::airplane:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooi klokje gefeliciteerd .

1 like

Mooi! Clean ontwerp, mooie kleur. Helemaal niets mis mee.

1 like

Recent nog overwogen om zo’n leuke vlieger van WG erbij te nemen. Goede ervaring met bestellen van bandjes, pins etc. Snelle levering, 10% korting. Fijn adres. Have fun! :+1:

1 like

Ja, inderdaad een leuk ding zonder meteen weer aan een hypotheek te moeten beginnen, maar die lucht van de band :fearful:

1 like

Als het een troost mag zijn, mijn originele band van m’n Mühle Terrasport is net hetzelfde, mooie band maar stinken als de pest.

1 like

De band gaat een dagje in een zakje met koffiebonen en dan uitwaaien/luchten, kijken wat dat oplevert

Stinkende koffie waarschijnlijk. :blush:

1 like

Jullie weten toch wel hoe leer gelooid wordt? Haha.

1 like

Zeker, maar als dat bij jou zo ruikt moet je toch maar eens langs de uroloog

Erg mooi horloge. Dial ligt mooi diep in de kast als je begrijpt wat ik bedoel.
Enjoy :+1:
Gr.Wander

1 like

Mooi horloge🖒…lumeshot? Zijn de cijfers ook gelumed?:blush:

1 like

Ja!

2 likes

Mooi klokje. Ik heb er ook al met een schuin oog naar zitten kijken. Imho een van de leukere betaalbare fliegers.
Wat is je polsomtrek overigens? Het klokje lijkt aan de grote kant, ondanks de 40mm.

1 like

Inderdaad, oogt groter, mijn platte pols is 18,5cm, draag ook de Citizen BN0150 van 45mm. Lugs zijn aan de lange kant…

Toch vind ik het een beetje jammer. Net als de Ventus die ik heb is dit een erg schoon en simpel gehouden Flieger met 100m WR en aardige details. Mijn probleem is echter dat ze naar mijn smaak erg dik zijn / ogen.

Archimede maakt van de mooiste bronzen Fliegers die dan weer erg mooi plat zijn, maar blauwt de wijzers chemisch in plaats van met hitte, en maakt ze maar 50m WR. Stowa maakt mooie Fliegers in de Klassik Sport serie die redelijk plat zijn, 200m WR zijn, maar dan wel met wat saaie dial kleuren / uitvoeringen.

Hamilton maakt een erg opwindende Flieger die net even anders is, met mooie sunburst en opgelegde indices, maar verkloot het allemaal door er een saffiertje op te leggen wat zo erg spiegelt dat ik het onderliggende horloge de helft van de tijd niet zie. Wel weer 200m WR, dat wel. En toch wat dik.

Kort en goed merk ik dat er vrijwel geen enkel merk is wat een fatsoenlijke Flieger bouwt, met uitzondering wellicht van de Mühle Glashütte Terrasport IV GMT, al kun je daarvan weer elke kleur kiezen als het maar zwart is met een zwarte band.

Zucht.

1 like

Vet hóór😍… mooooooi🖒

1 like

Gefeliciteerd met je (te) Geckota.
Ik kan me niet heugen eerder een merk zo veel afbeeldingen “head only” op de website te hebben, lekker eigenzinnig.
In hun “Technical Data” staat overigens voor “lug to lug” maat: 45mm. Dat zal wel niet kloppen dan.