Dit soort verhalen lees ik het liefst, dank je wel voor het delen. De “ik word+t” neem ik voor lief, want het hindert de leesbaarheid geenszins.
Gefeliciteerd met deze fraaie aankoop. Die Longines begreep ik al wel, dit is natuurlijk een logische stap in de richting. Er blijft zo weinig te wensen over, dus ik hoop dat je er lang van gaat genieten.
Dat is heerlijk zoeken. Geen andere variant tegengekomen die je kon bekoren?
Dus. Blijft over een oud sporthorloge met een skeer uurwerkje, een niet originele band én sluiting maar wat uiteindelijk resulteert in een fantastisch horloge met geschiedenis en geweldig draagcomfort.
Via wat U-bochten de keuze die je wellicht al eerder had moeten maken. Gaaf. Gefeliciteerd Chris!
Leuk gemaakte NA weer, Chris! Allereerst gefeliciteerd, natuurlijk! Mooi dat ie er nu is!
Ik ken de Reverso al zolang ik me kan herinneren, van de tijdschriftadvertenties. En ik heb dit model heel lange tijd een nogal oubollig ding gevonden. Misschien is een dergelijke comment van mij hier op HF ook nog wel ergens terug te vinden. Ook met modellen als de Cartier Tank en Santos heb ik dit lang gehad. Maar ik merk dat ik de laatste jaren ze meer ben gaan waarderen. Weet niet precies hoe het komt. Misschien omdat ik ze in de loop der jaren op HF wel tegenkwam, inmiddels ook wel 'ns in het echt heb kunnen bewonderen en misschien ook omdat ook ik wat ouder word? Wie zal het zeggen?
Nou ja, geniet ervan, man!
Volgens mij is de conclusie van je epistel dat je de Reverso een iconisch horloge vind en er daarom 1 hebt gekocht. Dat ben ik volledig met je eens, proficiat!
Wat mij helpt om er anders naar te kijken: mensen dragen dit soort horloges allang niet meer met kleding waarmee ik mij niet kan associëren. Misschien dat dat jouw verandering van smaak ook heeft helpen veranderen?
Soms is het ook gewoon opdoen van historische, significante informatie. Of gewoon beter leren kijken. Dat laatste ontdek ik nu pas bij horloges door er dagelijks mee bezig te zijn. Voorheen was één blik genoeg voor een waardeoordeel op basis van enkel een eerste indruk. De vorm (en prijs?) van een reverso week waarschijnlijk af van jouw en mijn norm, dus vonden we daar iets van.
Het is altijd leuk om te ontdekken dat je smaak kunt blijven doorontwikkelen, los van trends. Ik sprak van de week iemand van mijn leeftijd met allerlei Tudors en een paar Microbrands, die het nu ook tijd vond voor een reverso. We probeerden toen te analyseren waarom dit type horloge opeens op het netvlies stond. Overigens ben ik niet in de markt, ik vind ze gewoon steeds mooier worden. Dus gaaf als ze op HF voorbij komen.
Mijn kinderen benadrukken vooral dat ik ouder word.
Kak. Ik kon 'm niet meer editen. Eénmaal gezien… Pfff. En bedankt man.
Dank je!
Ik kwam er ook pas achter toen ik een beetje voor dit topic aan het neuzen was.
Sorry hoor, ergens moet ik als een zich herhalende plaat hebben geklonken.
Ja, maar dan ga je stappen omhoog in budget, en die hebben dan ook weer nadelen. De Medium classic KS monoface, bijvoorbeeld, ook erg mooi. Maar dan doe ik liever dit dat ik 1000 Euro achter de hand heb voor een beurtje over een paar jaar.
Dank je, en nee, eerlijk gezegd niet. De afstand van de midden-as tot de KS-as tot de onderkant kast is exact juist. Als ze hier Nomos Alfa achtige shenanigans uit hadden gehaald was het ook gewoon een tweehander geworden.
Ik druk vaak te snel op publiceren, en als ik dan ga zitten en ik lees 'm nog eens door, dan ziet de oplettende burger dingen verdwijnen. Maar nu moest ik gaan koken en lunchen, dus ja… De inwendige mens moet ook wat.
Heerlijk leesvoer weer Chris. Prachtige keuze, welke goed onderbouwd wordt. Begrijpelijke en goede keuze. In een prima staat zo te zien deze klassieker. Gefeliciteerd met deze art deco als NA