NA: Gekkigheid uit Japan, Seiko Advan

Helaas niet

Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe bij een Advan met caliber 7019-5050 de datum/tijd ingesteld wordt zonder dat hij op het verkeerde moment wijzigd. Ik weet wel dat je het buiten bepaalde tijden moet doen, maar ook omdat de dag wijzigd bij het indrukken van de kroon weer ik niet de juiste volgorde.
Je moet toch eerst de datum een dag terug zetten? Hopende op een simpel antwoord, bedankt Jeroen.

De dag wijzigt niet als je de kroon indrukt na het verzetten van de tijd bijvoorbeeld, alleen als je hem verder indrukt dan de neutrale stand. Het instellen gaat verder net zo als elk horloge.

Toch wel, bij de Advan is het zo dat als je de kroon niet uit trekt maar juist induwt de dag verspringt.

Sorry ik was te snel dat klopt idd.

Hoe gaat het bij een normaal horloge?
Zet je dan dag/datum eerst een dag eerder? En dan de tijd wijzigen?

Ik draai de tijd altijd naar de ochtend, zeg zes uur, zet dan dag en datum goed en stel de tijd vervolgens exact in.

Daar is één uitzondering op, m’n Lord Matic draai ik door naar 18.15, vervolgens de dag en datum vòòr vandaag, en draai dan de tijd vooruit naar wat het is. Da’s een 5606 uurwerk, even uit m’n hoofd.

Nieuwe Advan, het glas is superlelijk.
Maar dat maken de mooie uurmarkeringen weer een beetje goed🙂

4 likes

Ik heb er sinds kort ook één!
Echt superfunky.

Maar diegene helemaal bovenaan dit topic is wel uberfunky!

9 likes