NA: ( GeSeiko ) Chrono Seiko SSB479P1

Deze beauty kwam ik hier op HF tegen en was direct onder de indruk.
Dat gebeurt mij bij een Seiko niet heel snel, niet omdat ze geen mooie hoeloges maken maar meer door sluitingen.
Als je verwend bent met OTF sluitingen of meer dan drie micro verstellingen is zo’n Seiko clasp wat karig.

Maar goed, ik moest en zou hem hebben en kon nog een dikke korting regelen ook, dus doen dan hè, want mooi is hij !
Sluiting wisselen kan altijd als het allemaal net niet past.
Net niet passen deed het inderdaad, extra link, te los, geen extra link, net te strak, dus een andere sluiting.

Hebben die grapjassen bij Seiko één link op 16mm gemaakt ( verstel kant )en één op 14mm.
Dat gaat dus niet werken met een clasp waarbij beide kanden 16mm zijn, dat gaat wiebelen.
GeSeiko dus.

Nu heb ik de links verwisseld en een dikkere 16mm springbar in de 14mm kant gedaan en past het zonder wiebelen in de sluiting.

Zo kan het ook😉

Verder niets dan lof over deze mooie NA.

46 likes

beauty :ok_hand:

1 like

Mooie aanwinst en mooi dat je het probleem met de band zo hebt kunnen oplossen

1 like

Onbegrijpelijk! Wel een fraai model, verder! Bolle glas is ook lekker! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!

1 like

Mooi ding! Goede oplossing! Veel plezier ermee in 2026 :dizzy:

1 like

Mee eens!
Gefeliciteerd met je NA
Ziet er mooi uit.

1 like

Leuk stukje huisvlijt. :slight_smile: Gefeliciteerd! Ziet er goed uit, mooie vintage styling.

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst :ok_hand:t2:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze getalenteerde Seiko!!
Ik wens je er een langdurige pols tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie Seiko.
Ondanks het MacGyveren…

1 like

Gefeliciteerd! Heerlijk is ie. Ik kon ondanks betere clasps op andere horloges heel goed leven met de standaard clasp. Past bij het vintage gevoel en na de band omdraaien heel comfortabel.

1 like

Hele mooie dit! Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd! Dit model was mij ook opgevallen en wil hem ook aanschaffen. Maar korting? Waar, hoe en hoeveel?

1 like

Prachtige Seiko. Veel plezier ermee.

1 like

Ik heb hem via Brandfield was heel even in de aanbieding en had via ING een kortingsbon van 15% dus dat scheelde nogal samen.

Als je je aanmeld voor hun nieuwsbrief krijg je 10% op de eerste aankoop, wacht je daar een paar dagen mee krijg je nog een mail met extra 5% korting :grin:

1 like

Deze is wel heel gaaf! Niet te druk qua design maar er gebeurt wel wat :slight_smile:
Veel plezier van je aanwinst!

1 like

Mooi hoor, heb er ook naar zitten gluren…

1 like