Normaal ben ik niet de man van de NA topics, maar aan deze ga ik toch even een draadje opdragen.
Het merk op zich, Gevril, deed me niet meteen een belletje rinkelen. Wat speurwerk op het HF leverde vooral wat resultaten op van een mooie Paul Newman hommage op waar men toch een hoge pet van op had.
Ik had dit horloge zien passeren, en het sprak me meteen aan. Wetende dat ik nooit een RO of een Nautilus in bezit zal hebben, heb ik met mijn ML Aikon een horloge dat toch de RO benaderd, met desondanks een eigen smoelwerk.
Deze Gevril Potente doet me dan weer denken aan een Nautilus, zonder een schaamteloze kopie te zijn ervan. De niet ronde kast, de uitgesproken gesatineerde bezel, de gestreepte wijzerplaat tikten de nodige vakjes af. Echter vind ik persoonlijk dit kastontwerp nog een tikkeltje mooier dan zijn inspiratiebron.
De afwerking mag er ook zeker zijn. De hoofdzakelijk in verschillende richtingen gebrushte kast, afgewisseld met mooie gepolijste vlakken is helemaal mijn ding. Subtiel opgelegde indexen, slanke wijzers en een subtiel datumvenster completeren de look. Alleen het grote logo is een beetje een aanpassing. Ik ben ze subtieler gewend. Ook de solide geintegreerde bracelet voelt zeer kwalitatief aan.
Binnenin tikt er een automaat, 21 steens, van Zwitserse makelij. 21800 bpm, met mooie waardes. De amplitude tikt netjes af op 300 en de afwijking bedraagt een luttele +2s per dag. Netjes als je het mij vraagt.
Ook de afmetingen vallen reuze mee. 39mm, met weliswaar een dikte van 12,5mm, maken het een mooi dragend, niet te lomp en log horloge om de pols.
Dus alles bij elkaar is deze Gevril Potente een knap horloge dat de nodige draagtijd zal krijgen. Grote blij
En dan nu de foto’s!