NA: Ginault Ocean-Rover

Op een gezellige zondagavond eind februari, met mogelijk een wijntje teveel op, ben ik nog even op HF geweest en las daar een erg geestig topic van @Dunzdeck over Ginault hommages. Toch even de website bezocht en voor ik het wist had ik het horloge, inclusief 50% review korting gekocht. Een uurtje later in bed mezelf eens stevig uitgescholden omdat ik invoer en BTW vergeten was. Met levering vanuit Amerika ga je vrijwel altijd nat, daar had ik rekening mee moeten houden.

De volgende dag met brak hoofd een mailtje getuurd naar Ginault. Of ze het horloge als zijnde reparatie vervanging wilde opsturen ivm invoer e.d. Een paar uur later reeds antwoord. Geen probleem, ze konden het als reparatie opsturen met een waarde van $130,-, en gefeliciteerd met de aankoop. Prima! Nog even geĂŻnformeerd naar hoe dat zit met een review want daar had ik nog niets van gehoord. Vrij snel kreeg ik dit antwoord;

“That would be great! Please do let us know when you have posted the review. We look forward to your honest and unbiased opinion.”

Oké, niets van; “maak er iets positiefs van”, blijkbaar hebben ze redelijk vertrouwen in het geleverde goed. Nog een prima! Track&trace volgen en afwachten maar. Vandaag kwam de bekende pakket bezorger langs met het Ginault horloge. Op de verpakking stond “vrij van belasting”, ik hoop dat dat zo blijft. Voor nu de eerste indrukken en, waarom niet, een uitgebreide foto shoot omdat dit volgens mij de eerste (en waarschijnlijk de enige…) op HF is (blijft). Review volgt over een week of twee omdat ik er dan ook maar een “honest and unbiased review” van wil maken.

De foto’s;

Nette verpakking;

Nette doos;

Heel goed beschermd;

Alle accessoires met een puike schroevendraaier voor de band, een extra tweedelige Zulu, garantiebewijs, poetsdoek en een regulatie kaart;

Heel veel plakplastic, ik tel er 18;

Yep!, een hommage;

Maar wel met een heule mooie afwerking. Let op de facet randjes op kast en band;

Hommage (oh nee, rip off…) Glidelock sluiting met alweer een hele goede afwering;

Net saffierglas, 3.1 mm dik. Horloge weegt 146 gram met een schakel er uit;

Wrist shot (met arm die nu echt zon nodig heeft);

Lume shot;

Deel gerust je gedachte over het horloge en/of hommages. Ik weet dat er liefhebbers zijn die dit niet vinden kunnen. Ik twijfel zelf ook nog een beetje maar kom daar in mijn review graag op terug. Tot zover,

“Have a good one”! :cowboy_hat_face:

25 likes

Ah je bent me voor! Gefeliciteerd met deze prachtaankoop!

(ik pak vast chips en cola… :wink: )

2 likes

Ziet er heeeeel netjes uit !:+1:
Veel plezier er mee.

1 like

:grimacing::nauseated_face::sweat_smile:

goeie Lume… van harte met je aankoop, al vind ik die €1440 euries wel wat aan de maat voor een homage …

2 likes

Heel aardig ding. Los van het kopieergehalte: hoe kunnen ze het ervoor maken met deze afwerking en specs… geniet ervan!

1 like

Mooi afgewerkt klokje , zie je review wel veel draagplezier gewenst .

1 like

Voor 1400/1500 dollar vind ik het ook wel prijzig hoor… afwerking ziet er inderdaad wel goed uit

2 likes

Wat zit er nou voor uurwerk in? Eta? Sellita? Asian 2824?
Assembled in USA noemen ze alleen…

1 like

Ginault caliber 7275 :wink:

1 like

mooi horloge maar dat is de prijs van een mooie gebruikte breitling aerospace of colt

1 like

Tjsa… de grote vraag blijft wat voor uurwerk het is. Ze hebben daar echt zelf nix ontwikkeld.

1 like

Basis is volgens mij de 2824. Ik zal nog wat research doen en kom er in de review op terug. :thumbsup::zipper_mouth_face:

Ik weet niet of je ervaring met Steinhart hebt @Victor70 maar ik ben bijzonder benieuwd naar hoe je NA zich in het kader van hommages verhoudt tot eerstgenoemde. Zeker qua prijs/kwaliteit.

2 likes

Hommage of niet, deze ziet er goed uit! En het gebrek aan die malle mercedes-wijzer: (durf ik dit te zeggen hier?) Beter dan het origineel!

Rollies zijn best okee, maar die glaspukkels (die deze ook niet heeft) en wijzers zijn gewoon niet mijn ding.

5 likes

Zeker, met de OVM. Neem ik mee in de review. :thumbsup:

1 like

Mooi ding! Wat is de doorsnede en wat was je precies kwijt?

1 like

40 mm

De helft. 50% review korting.

1 like

Mijn beste,

Een fraaie fotoreportage van een prachtige klok!!
Ik wens je er veel draagplezier mee.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Nu je het erover hebt, het toeval wil…

1 like