NA Girard Perregaux hand wound

Vandaag kwam mijn nieuwe aanwinst met de post. Een prachtig horloge van Girard Perregaux. Een handgewonden horloge uit de jaren 50.

Ik vind het echt een prachtig horloge. Het horloge heeft een stalen kast en de diameter is 37,5. Perfect voor een dress watch dus en een vrij uitzonderlijk formaat omdat het horloge afkomstig is uit de jaren 50.

Wat voor mij echter de doorslag gaf is de wijzerplaat. Mooie (heel) gouden indexen en wijzers, een rosé gouden / koperen plaat, een buitenste zilveren ring met mooi reliëf + minuten aanduiding en tot slot een sub seconds dial. Wat een beauty! Zie de foto’s.

Het horloge heeft helaas geen box en papieren. Het enige wat mij heeft doen twijfelen over de aanschaf is de staat van de wijzerplaat. Deze is zo mooi dat het mogelijk een redial (een heel knappe) betreft. Als dat zo zou zijn ‘then so be it’, dit horloge is zijn geld zeker waard en gaat niet meer terug.

Fijn dat de zon de komende dagen schijnt want dan komt deze klok extra goed tot zijn recht.

43 likes

Wat een pracht van een aanwinst!!!

1 like

Wauw !!! :star_struck:🥰
Supermooi horloge dit. Gefeliciteerd !

1 like

Fantastisch! Van harte met deze knapperd.

1 like

prachtig gefeliciteerd! de wijzerplaat is inderdaad in prachtige staat

1 like

Veel plezier met je nieuw aanwinst.

1 like

Wat een bijzondere wijzerplaat. Ik ben geen expert in het spotten van redials, maar hij ziet er nog erg mooi uit.

1 like

Wat een prachtig horloge! Veel plezier met je aanwinst!

1 like

“Vintage Rules!” Prachtig horloge, veel plezier er mee!

1 like

Dat is een leukertje!:stuck_out_tongue:

1 like

Erg gaaf met die plaat!! Enjoy :smiley:

1 like

Mooie vintage aanwinst! :+1:

1 like

Heel mooi horloge, draag hem met trots.

1 like

Fancy watch… Mooi om te zien. Gefeliciteerd met de NA.

1 like

Prachtig.

1 like

Wat 1 mooi horloge. Ik denk niet dat het een redail is. Heb wat voorbeelden van andere op chrono vergeleken en 1 op 1

Zelfde lettertype en zelfde afstand tussen de letters.
Heel veel plezier ermee.

1 like

Prachtige aanwinst! Geniet ervan! :slight_smile:

1 like

:+1::clap:

1 like