NA: Glashutte Original. Nu met meer foto's!

Ja echt een schitterend mooi klokje

1 like

Prachtig!

1 like

Mooi man! Gefeliciteerd met de aanwinst.

1 like

Ja, dat komt voornamelijk door de grote datumraam

Prachtig horloge!!!

1 like

Helemaal niet mijn smaak maar hij is erg mooi.
Gefeliciteerd!

1 like

Dat kan. Ik ging eigenlijk voor JLC.

1 like

Net als de meeste hier vind ik dit een absolute schoonheid. Draag 'm met trots zou ik zeggen :+1:t4:

Heb je nog getwijfeld omdat hij na de Lange en Sohne kwam en daar een beetje op lijkt?

2 likes

Jammer dat geelgoud niet meer gemaakt wordt, rosegoud hoort eigenlijk niet bij een man is mijn persoonlijke mening.
Ik vind het echter wel mooi om naar te kijken.
Maar hij moet ook draagbaar zijn.

Wat me altijd wel een beetje tegenstaat aan het merk is dat ze wat terughoudend zijn met vernieuwen. Ze hebben nu wel hun eerste uurwerk met een free sprung balance, caliber 37, maar daarin gebruiken ze voor de chrono weer geen vertical clutch. Ook hebben ze voor de show er een zwanenhals op gemonteerd.

Bij caliber 90 zitten ze trouwens niet voor de show erop, eentje is voor de regulatie en de ander voor de beaterror.

2 likes

Dat is een niet alledaags horloge! Proficiat met je aanwinst!!!

1 like

Prachtig,Prachtig en nog eens Prachtig!!!

1 like

Welke plek vervult deze in je collectie? (Aanname dat dit niet je daily beater is)

1 like

Dat ie op de lange lijkt, heeft me niet gestoord. De oude versie zonder date vond ik niks. maar nu vond ik het veel mooier.
Lange 1 vind ik prachtig maar dat geld heb ik liever over voor een PP.

Wow :heart_eyes:
Van harte gefeliciteerd!! Wat een beauty :clap:

1 like

Likt me ook eerder een compliment voor glashutte original dat de senator modellen lijken op modellen van Lange.
In mijn ogen maakt Glashutte Original het Duits design bereikbaar voor het grote publiek, waar voor velen een Lange toch wel een stap te ver is.

1 like

Goeie vraag. Nog niet over gedacht. Ik draag het op kantoordagen naast mijn andere dress watches.

@supah @diverman een filmpje op youtube gevonden over Glashutte Original en Lange

1 like

Zucht, wat een mooie topklok.

1 like

Ik zou een GO niet direct willen vergelijken met een Lange. Niet direct appels met peren, maar een Lange 1 is niet voor niets een keer of 3 tot 4 duurder. Qua afwerking zitten ze voor een kenner mijlenver uit elkaar.
Maar ook ik zou ipv een Lange eerder een Patek halen.
Lange zou ik in het rijtje naast de grote drie willen plaatsen, hoewel niet uit Zwitserland afkomstig en voorheen niet op het niveau waar ze nu op zitten.
GO zit eerder op het niveau JLC wat helemaal niet verkeerd is natuurlijk.

Wist je dat GO overigens in een heel ver verleden uurwerken leverde aan Christiaan van der Klaauw? Het planetarium uurwerk werd voorheen aangedreven door caliber 39.
Helaas vertoonde de combinatie wat kuren en leidde tot wat onenigheid meen ik.
Het caliber 39 is qua aandrijving blijkbaar niet sterk genoeg km het planetarium op gang te houden. Jammer dat ze nu een simpele ETA als motor gebruiken.

1 like

Zoiets noemen ze ook wel grote klasse.

De Lange 1 is één van m’n holy grails, maar ik zou het niet zo heel erg vinden als ik dit horloge als surrogaat zou dienen.

1 like