NA Glashütte Original Spezichron Diver 1970-1979

Ik ben ontzettend blij om mijn nieuwste aanwinst met jullie te delen: de Glashütte Spezichron! Na lang twijfelen en zoeken eindelijk gevonden.

Een zeldzaam en volledig origineel Glashütte Spezichron automatisch duikershorloge.
Genummerd 41 voor export (buiten de DDR). De kast heeft wat slijtage, maar is over het algemeen in goede staat. Afmeting 38mm x 45mm, exclusief kroon. Draaibare lunette aan twee kanten. Automatisch uurwerk met 22 robijnen, Kaliber. 11-27 , dit soort uurwerken werden in de DDR gemaakt van 1979 tot 1985, automatische opwinding, GUB schokbescherming

De Glashütte Spezichron is nauw verbonden met de horlogegeschiedenis van de DDR (Duitse Democratische Republiek). Dit horloge werd in de jaren '70 en '80 ontworpen en geproduceerd door de VEB Glashütter Uhrenbetriebe (GUB), een staatsbedrijf in de DDR dat ontstond uit de samenvoeging van verschillende horlogefabrikanten na de Tweede Wereldoorlog.

De Spezichron was speciaal ontwikkeld voor de Oost-Duitse marine en andere militaire takken van de DDR. Het horloge was ontworpen om betrouwbaar en robuust te zijn, geschikt voor de uitdagende omstandigheden waarin militair personeel zich bevond.

een horloge met geschiedenis!

Meer hierover https://youtu.be/cmTe43PoaV4?si=1VGT4tLoF_S7-rip

Fotos:

53 likes

Met dank aan mede forumlid @Serge2 voor de service en opknapbeurt!
Keurig gedaan!

11 likes

Bijzondere aanwinst! Gaaf hoor. Veel plezier ermee!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze sympathieke aanwinst!!
Ik wens je er een mooie tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Netjes :sunglasses: :ok_hand:t3:

1 like

Mooie aanwinst!

1 like

Dat begrijp ik helemaal, wat een leuk horloge met geschiedenis, heel veel draagplezier gewenst! :tada:

1 like

Daar mag je zeker blij mee zijn, mooi exemplaar.

1 like

Gefeliciteerd !
Mooie duiker met geschiedenis

1 like

:star_struck:

1 like

Veel plezier dermee :wink:

1 like

Mooi, een horloge met een verhaal. :+1:

1 like

Heel gaaf! Waar heb je 'm uiteindelijk gevonden?

1 like

Bij toeval op Catawiki, ik had iets vergelijkbaars gezien in het museum in Glashütte. Daardoor gekeken naar een SeaQ (huidig model)
Maar dat werd toch iets te prijzig😬

Iedere keer met een schuin oog op Catawiki en andere plekken. Tot in Juni dit horloge voorbij kwam zonder Minumum prijs.
Ik stond in de tram in Leipzig met mijn vrouw toen het bieden losbarsten. Uiteindelijk voor relatief weinig geld gewonnen😀

Fotos uit Glashütter Uhren Museum

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Ben er dan ook blij mee!

Leuke vondst :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze robuuste NA! :hugs::pray:

1 like

Bedankt!

Tof man!

1 like