NA: Glycine AirMan Base 22

Vandaag, zoals door FedEx beloofd, arriveerde deze Glycine AirMan Base 22. Mijn 3e Glycine in zeer korte tijd. Ik ben een soort verliefd geworden op het merk.
Het draagt heerlijk doordat de kast niet zo hoog is. (Dat druist tegen mij liefde voor lompe kasten is).
En de banden zijn ook altijd prima.

Maar deze keer ben ik niet zo heel enthousiast als bij mijn Combat Vintage 6 en m’n Combat Sub.

Officieel is de doorsnee 42mm. Maar ik heb het gevoel dat het veel kleiner is. 39-40mm ofzo. Het is niet zo’n beest als ik gewend ben met m’n meeste toestellen.
De 2kleurige wijzerplaat moet ik ook nog erg aan wennen. Ik weet niet zo goed wat ik er van vind.

Ik heb de bijgeleverde NATO er van af gehaald. Ik vond m wat afbreuk doen aan het design. Er zit nu een band op die ik nog had liggen en ik ga eens rustig rondkijken wat voor band ik erop wil. In ieder geval een rustig uitziende band want de wijzerplaat is al druk genoeg.

Ik vind het geen lelijk ding.
Maar hij “grijpt” me gewoon nog niet.
Ik zie wel of de liefde gaat groeien…

32 likes

Ik vind m super gaaf!

Geef m een kans, komt vast goed.

2 likes

Mooi hoor :+1:
Je gaat er aan wennen, let maar op.
Ik heb hem niet meer af gehad sinds hij vorige week hier op de mat viel
Komt goed

1 like

Nice. Beetje druk met al die getallen maar ik hou er wel van.

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Liever de purist dan de gmt voor mij. Uit ervaring kan ik je vertellen dat mijn liefde voor mijn ex Airman ook heeft moeten groeien en dit toch een liefdevolle periode samen is geweest. Gaaf ding man! Genieten nu.

1 like

Dat was het eerste wat mijn vrouw ook zei.
Maar als je er dan een Breitling naast legt… :crazy_face:

Dan valt het nog wel mee

1 like

Ik ben een GMT liefhebber. Je hebt er helemaal nix aan maar het staat altijd wel mooi :grinning:

Ik vind hem wel stoer hoor, gefeliciteerd👍🏻

1 like

Ja dat zeker

1 like

Mooi hoor. Kan je veel banden op smijten lijkt mij.

1 like

Groetjes van zijn blanke neef :sweat_smile:

Mooie klok. Draagt soms groot (zie mn foto) of soms klein (doordat ie plat is) vind ik zelf. Heb hem nog maar net.

Ik heb ook een Combat AM, en kijk aoms naar een Combat Sub Soda.

2 likes

Ja maar wel met een rustige uitstraling.

1 like

Ja dat klopt wel

Qua uiterlijk echt een topper! Ik heb alleen een issue met de GMT versies maar dat is bekend :grin:

2 likes

Bwa, ik zit te denken aan zwarte mn strap, met centraal een rood lijntje. Of een grijze of bruine collareb Firenze :grin:

1 like

Welkom bij de club. Ik snap je formaat probleem, dit is de 46mm maar draagt zeker kleiner dan de afmeting doet vermoeden. Geniet ervan en geef het een kans.

1 like

Raar is dat toch. Dat de ene 42mm groter lijkt dan de andere.

1 like

Serieus? Ik vond de 42 mm variant op mijn polsen van 19,5 cm al erg groot dragen.
Ooit een Glycine KMU48 gehad dat was echt geen gezicht.

Ja serieus. Heb ik ook wel vrij grote polsen, maar bij andere met minder grote polsen valt hij er ook netjes op.

1 like

Ik ben steeds meer van de kleinere horloges 39/40mm dat draagt zo heerlijk.

1 like