De prachtige Glycine Airman Gmt WorldTimer
De specificaties:
-GL293 Zwitsers automatisch uurwerk (21 juwelen, 28’800 A/h) met Glycine Airman versierde rotor.
-De secundaire kroon wordt alleen gebruikt om de roterende ring te vergrendelen en ontgrendelen.
-GMT-wijzer
-Saffierkristal
-BI directionele draaibare lunette, vergrendelt en ontgrendelt door de secundaire kroon.
-Roestvrij stalen kast
-RVS band
-Blauwe wijzerplaat,de kleurtoon verandert naargelang het aanwezige licht.
-De kast heeft een diameter van 44 mm (exclusief kronen) en een dikte van 13 mm.
-Geschroefd kastdeksel.
-Waterbestendig 100 meter.
En dan nu de foto’s.
De lunette(of bezel) is een metalen of kunststoffen frame waarin het horlogeglas zit geklemd. Bij sommige horloges is deze voorzien van een ring rond het horlogeglas. … Duikhorloges zijn veelal uitgerust met een draaiende lunette zodat de resterende duiktijd kan worden afgelezen. De 2de kroon zet de begeleiding vast.
Begeleiding moet bezel zijn. Automatische correctie. Foutje.
Dag Ferry,
De bezel of de lunette is hetzelfde. Normaal kun je bij een duikhorloge de bezel (lunette) draaien zonder dat hij vast zit met een 2de kroon. Die zit er bij de Airman dus alleen op om de bezel vast te zetten en heeft verder geen functie. Ik vind die 2de kroon wel handig omdat vaak de bezel bij het dragen van het horloge onbewust verdraait. Ik heb nog geen ander horloge gezien waarop ook een 2de kroon zit voor de bezel.
Directioneel betekend dat je de bezel maar een kant op kunt draaien.
Bi-directioneel betekend dat je de bezel zowel links- als rechtsom kunt draaien. Dat kan bij deze Airman.
Hopelijk iets duidelijker. Anders even googelen op bezel of lunette.
De Glycine Airman GMT is inderdaad een prachtig horloge en ik draag hem nu een paar dagen achter elkaar ( dat is voor mij al heel wat) en zit goed om de pols.
gr. Karel
Op Chrono24 staat een nieuwe voor bijna 1800 euro. Op Catawiki betaal je, als je goed gokt, veel minder dan de helft. Moet je wel goed kijken of die nieuw is en met de juiste papieren. Staat er nu een op die is 2de hands zonder papieren. Zou ik niet op gokken.
Ik heb hem ook via Catawiki. Winkel is Watch-store, een AD van Glycine. De Airman was te koop met een no-reserve prijs. Horloge binnen 4 dagen, netjes verpakt en met alle toebehoren, in huis. Wellicht komt dat binnenkort weer, kun je eventueel bieden.