NA: Glycine Airman no. 1

Ik ben een groot liefhebber van ‘space-watches’ en horloges die een militair verleden hebben. De Omega Speedmaster en de Bulova Lunar pilot hebben dan ook een vast plekje gekregen in mijn collectie.

Al lang wil ik een Glycine Airman aan deze collectie toevoegen, maar de zoektocht was niet makkelijk. Totdat er eentje te koop kwam te staan op het forum. Ik hoefde er dan ook niet lang over na te denken.
Over het horloge is al veel gezegd en geschreven. Hier nog een kleine duit in het zakje:

Van ruimtevaarder Pete Conrad was bekend dat hij in het bezit was van een Glycine Airman. Deze droeg hij tijdens de ruimtemissies Gemini 5 en Gemini 11. Hier een foto van Pete Conrad vlak voor hij opsteeg met de Gemini 11:

Indien je meer wilt lezen over de Glycine Airman in de ruimte, kan ik je deze link van harte aanbevelen:

Voor nu, een plaatje van mijn nieuwe Glycine Airman. Dit is zeker een blijvertje in mijn collectie!!

51 likes

Gewoonweg super cool horloge, ben jaloers op je rode datum schijf!

2 likes

Heel erg gaaf!

Gefeliciteerd, heel leuk horloge. Tof ook hoe dicht ze bij het origineel zijn gebleven. :ok_hand:t2: Zoek de verschillen: :smile:

12 likes

Overigens wel meteen even een vraagje over het juist zetten van de tijd: de uienwijzer draait in 24 uur rond. Maar hoe zit het met de minutenwijzer? Deze lijkt in 1 uur helemaal rond te gaan, maar als ik deze bijv. op 48 minuten zet geeft de uienwijzer 18 aan in plaats van 17…

Wie kan me even op weg helpen?

Jouw urenwijzer draait in 12 uur rond, want het is de GMT-versie, niet de puristenversie. Je zet de urenwijzer dus op de lumedots gelijk, niet op de cijfers. Op jouw foto is het dus ‘gewoon’ tien over acht. De GMT-wijzer geeft de tijd in 24-uursweergave.

3 likes

Mooi horloge. Proficiat

Cool! :smiley:

Lekker! Geniet ervan

Nice!

Super gaaf!!

Prachtige Airman!
Gefeliciteerd!

1 like

Een topper! :ok_hand: Van harte gefeliciteerd!:slightly_smiling_face:

1 like

Gaaf!

1 like

Deze is wel heel wat kleiner dan de speedmaster en de bulova toch? 36mm maar draagt t ook zo klein?

Ik vind hem zelf wat groter dragen dan 36mm (GL0161). Door de wat langere lugs. Maar het is uiteraard geen groot horloge.

2 likes

Ik heb er 1 gevonden. gl 0160. ook een airman 18. Ik begrijp dat t snelverzet van de gmt niet altijd soepel werkt, schijnen ze regelmatig te hebben Ben dus aan t dubben en dan met name ook wat ik er voor over heb.

1 like

Tot nu toe heb ik geen problemen hier. Maar ik heb dan ook een purist.

1 like

Dit inderdaad! Ik viind het een perfect maatje!

1 like

De base 22, de échte purist (geen GMT)
Op dit moment nergens te vinden :sunglasses:

1 like