NA: Glycine Airman SST-12 GMT

Een ‘zelfcadeautje’ dat al een poosje gepland stond is binnengekomen… Zie hier de Glycine Airman SST-12 GMT met crème/zilveren wijzerplaat op milainese band. Ja, zelfs met dubbele GMT voor wie graag in drie tijdzones tegelijk leeft; eenmaal middels rode wijzer, eenmaal middels draaibare interne 24-uurs ring.

De kast is met 43mm geen kleine jongen maar dankzij de korte lugs draagt hij als een 39/40mm horloge. En dat is erg prettig, de kast ligt mooi op de pols zonder overhang.

Over de band ben ik nog niet uit. Die is wel schitterend afgewerkt wat ik eerlijk gezegd niet had verwacht (dus geen scherpe randjes aan de uiteinden, alles mooi gekromd en gepolijst, sluiting voelt solide aan met safety clasp, band perfect op maat te stellen) maar ook wel wat opzichtig. Dus goede suggesties voor een bandenswap zijn welkom !

En nu nog enkele quick shots:

Mooie sneeuwwitte zondag allen, ik ga van mijn SST-12 genieten!

Cheers, Otto

21 likes

Mooi horloge, veel plezier met deze topper.

1 like

Gaaf hoor! Zeker met deze dial en de oranje accenten.

1 like

Gaaf veel plezier ermee :ok_hand:
Komt deze van Glycine direct?

1 like

Leuk model! Ik heb de blauwe gehad. De stock band daarvan of iets vergelijkbaars zou niet misstaan denk ik

3 likes

Wat een mooie Glycine, veel draagplezier :+1:

1 like

Mijn beste,

Altijd mooi, een horloge dat de mondiale tijdgeest in zich heeft!!
Ik wens je er dan ook een wereldse tijd mee. :globe_with_meridians:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi horloge hoor, kan je volgens mij best wat bandjes op zetten. Bruin of zwart leer kan bijna niet fout gaan.

Of blauw met wit stiksel, lijkt me ook tof op die van jouw

Even een slechte photoshop voor het idee :smiley:

1 like

Dank! En nee, gewoon via AD geleverd…

Cheers

Dank, proberen waard. Ik neig echter naar een rustiger band (zonder contrasterend stiksel) daar de dial op zich al druk genoeg is. Brainer :thinking:

Dank voor je zonder uitzondering poëtische bewoordingen! Het is idd een werelds horloge :wink:.

Lekker geshopt idd :crazy_face:!! Zou best een praktische uitvoering zijn voor de kilometervreters onder ons… lekker handjes aan het stuur :grin:!!

Ik ga eens wat proberen later. Mss post ik nog wat probeersels en pics.

Cheers

1 like

Schitterend al lijkt me een 24h horloge lastig om in een keer af te lezen. Maar deze glycine is echt super fraai.

1 like

Mooi juist die Milanese, veel plezie rvan je nieuwe horloge! :+1:t2:

1 like

Deze geeft de tijd in normale 12 uurs cycli aan. Kan de simpele ziel zoals ik tenminste in een oogopslag zien hoe laat het is…

:grin:

Ah top. Dat is idd veel beter.

1 like

Prachtig!

1 like

Wie is AD voor Glycine in Nederland ?

Juwelier Harry Tromp (in 020 dan), andere zou ik zo niet 1-2-3 weten…

Heel mooi!

1 like