NA: Glycine Airman

Base 22 Purist.

Hallo allemaal,

Ben een tijdje opzoek geweest naar een piloten horloge. Door de rijke historie van de Airman moest ik er minstens ééntje hebben. De zwarte wijzerplaat lijkt populairder maar is voor mij een beetje te druk (de dikke lume-lijnen stelen de focus van de cijfers, vind ik). De versie met witte wijzerplaat is een eerbetoon aan de eerste Airman ooit, die eigenlijk een witte wijzerplaat had. Het kalfsleren horlogebandje voelt erg prettig en soepel aan.

Het is even wennen om het horloge te lezen aangezien de wijzerplaat alleen in stappen van 24 uur leest. Als jullie hier tips voor hebben dan zijn die welkom want vooralsnog heb ik hier moeite mee.

En nu tijd voor foto’s en kijkplezier.








26 likes

Veel draagplezier :v:t3:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Erg tof!
Airmans zijn prachtige horloges! Ik heb er pas ook een aangeschaft, wel maatje 36. Heel veel draagplezier met deze knaller.

1 like

Mooi horloge, veel draagplezier!
En misschien helpt het kleine “uitsteeksel” aan de achterkant van de uurwijzer bij het aflezen.

1 like

Veel plezier er mee!

Het aflezen zal lastig blijven, zeker als je wisselt net een ‘gewoon’ 12-uurs horloge. Bij het aflezen van de tijd zijn we geïndoctrineerd door de stand van de wijzers die voor een groot deel ons al duidelijk maken hoe laat het ongeveer is. De Purist vereist eigenlijk dat we een relatie leggen tussen de wijzers en de cijfers van de dial.

Het enige wat mij helpt is bij een Airman Purist de tijd nemen om te zien hoe laat het is en niet met een snelle polsbeweging denken dat je weet hoe laat het is :wink:

Succes met het wennen!

Mooi horloge, wel iets druk op de wijzerplaat. Nooit moeite met aflezen?

Prachtige klok, veel draagplezier.

1 like

Deze is zeker druk vandaar mijn keuze voor de rustige kleur wijzerplaat. Altijd moeite met aflezen maar pas 24 uur in mijn bezit.

1 like

Kun je mij hier eens verder mee helpen? Ik wordt er maar moeilijk wijs van🤔

Thanks!

Thanks Mr. 95

1 like

Mooie aankoop ,veel draagplezier.

1 like

Mooie aanwinst veel draag plezier!

1 like

Veel draagplezier :+1:

1 like

Erg mooi met deze witte plaat.
Gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd erg mooi!

1 like

Nu 48 uur later leest de tijd prima af en geniet ik van deze andere methode.

2 likes